مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شروع طرح بسیج سلامت نوروزی در سطح استان خبر داد
کد خبر: ۷۲۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸ 14 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،امیر کرمی ، اظهار کرد: در این طرح که تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت ۲۵۴ بازرس در قالب ۱۲۳ اکیپ بهداشتی کار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی و تاسیسات آبرسانی سطح استان را برعهده دارند.

به گفته مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بازرسان در این طرح بیش از ۱۹ هزار مکان را مورد بازرسی قرار می دهند.

کرمی افزود: تیم های بازرسی به صورت ثابت و سیار هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب به صورت سرزده از اماکن مذکور بازدید می کنند.

وی یادآور شد: برخی از این تیم ها به صورت اختصاصی مربوط به بهداشت بوده و برخی تیم‌های مشترک با سایر دستگاه ها از جمله اداره صنعت معدن و تجارت، دامپزشکی و شهرداری هستند.

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه هدف بازرسی‌ها اصلاح وضعیت بهداشتی اماکن مذکور است، گفت: در همین راستا نواقص موجود در اماکن به دو دسته بحرانی و غیربحرانی تقسیم بندی شده و تمرکز ویژه بر روی رفع نواقص بحرانی است.

کرمی نداشتن کارت بهداشت و عدم استفاده از یخچال در مراکز تهیه و توزیع غذا را از جمله نواقص بحرانی عنوان کرد و افزود: برای رفع این نواقص ۲۴ ساعت مهلت داده شده و در صورت عدم رفع مشکل، مرکز مربوطه پلمب می شود.

وی افزود: همه افراد می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، آن را از طریق سامانه ۱۹۰ به بازرسان بهداشت گزارش دهند و بعد از ثبت گزارش در این سامانه، بازرسان ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت به مشکل مربوطه رسیدگی کرده و گزارش کار را ارائه می دهند.

 

 

 
 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار