معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: نوروز امسال در ۷۰ نقطه استان نمایشگاه‌های سوغات و صنایع دستی را برپا خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۲۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ 14 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،پروانه حیدری از برنامه ریزی برای معرفی و عرضه سوغات و صنایع دستی استان به میهمانان نوروزی خبر داد و با بیان اینکه در نوروز امسال به نسبت سال گذشته نمایشگاه های بیشتری در سطح استان برپا می شود، اظهار کرد: جمعا 70 مکان در سطح استان که بیشترین جذب گردشگر در ایام نوروز را دارند، برای برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه پراکندگی نمایشگاه‌ها در سطح همه شهرستان های استان خواهد بود، افزود: در این نمایشگاه ها سوغات و صنایع دستی استان در بیش از 600 غرفه و سیاه چادر عرضه می‌شود.

معاون صنایع دستی استان اضافه کرد: امسال برای اولین بار در هر نمایشگاه غرفه‌ای را نیز به معرفی و تبلیغ شهرهای ملی کرمانشاه – نودشه شهر ملی گیوه و هرسین شهر ملی گلیم – و روستای فش به عنوان دهکده ملی ساخت سازهای سنتی اختصاص خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به استقبال گردشگران در سالهای گذشته از غرفه های سیاه چادر برپا شده در سطح استان، خاطرنشان کرد: امسال نیز به مانند سالهای قبل در کنار هر نمایشگاه تعدادی غرفه سیاه چادر برپا می‌کنیم تا پخت و پز و عرضه انواع شیرینی‌ها، آش‌ها و نان‌های محلی را در آنها داشته باشیم.

حیدری تفاوت نمایشگاه‌های امسال نسبت به سالهای گذشته را تاکید بر عرضه صنایع دستی و سوغات بومی استان دانست.

وی بابیان اینکه در سطح شهر کرمانشاه نیز تعدادی نمایشگاه برپا خواهد شد، عنوان کرد: بزرگترین نمایشگاه سطح شهر کرمانشاه، نمایشگاه تاق بستان با 100 غرفه سوغات و صنایع دستی خواهد بود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار