معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه توزیع هرگونه پیک نوروزی را در مدارس پیش دبستانی و ابتدایی استان ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۷۲۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲ 14 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،ناهید فضلی، اظهار کرد: امسال طرح عید و داستان جایگزین پیک نوروزی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی شده و هیچ مدرسه ای حق توزیع پیک نوروزی را ندارد.

فضلی با اشاره به اینکه برخی مراکز تحت پوشش بهزیستی اقدام به توزیع پیک نوروزی برای دانش آموزان کرده اند، از بهزیستی خواست با توجه به مدیریت یکپارچه پیش دبستانی از توزیع پیک های نوروزی صرف نظر کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه طرح عید و داستان بر اساس علاقه خود دانش آموزان اجرایی خواهد شد، گفت: در این طرح دانش آموزان به صورت داوطلبانه و اختیاری می توانند یکی از فعالیت های داستان گویی، داستان نویسی و یا داستان خوانی را داشته باشند.

وی با اشاره به خلاقیت محور بودن طرح عید و داستان، اضافه کرد: بعضی از دانش آموزان ممکن است کار ابتکاری هم داشته باشند و به عنوان مثال به فکر تهیه کتاب نقاشی مصور باشد که امکان استفاده از این روش های خلاقانه نیز در طرح عید و داستان وجود دارد.

فضلی ادامه داد: اجرای طرح عید و داستان می‌تواند نقش مهمی در تقویت مهارت‌های گفتاری دانش آموزان داشته و از این طریق در تقویت مهارت‌های اجتماعی آنها اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه پیک‌نوروزی حالت اجباری داشت، گفت: طرح عید و داستان به صورت کاملاً اختیاری عمل کرده و در راستای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و پرورش خلاقیت آنها گام برمی دارد.

فضلی در ادامه با بیان اینکه دانش آموزان باید در تعطیلات نوروزی با طبیعت آشتی کنند، گفت: خانواده ها باید زمینه آشنایی و حضور فرزندانشان در طبیعت را در ایام نوروز فراهم کرده و از این طریق فرزندانشان را با میراث فرهنگی شهر و استان خود آشنا کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کودکان و نوجوانان در طبیعت توانایی یادگیری بالاتری خواهند داشت، ادامه داد: حضور دانش آموزان در طبیعت باعث خواهد شد تا آنها به مشاهده گرانی توانمند تبدیل شوند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار