مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: در راستای توسعه خوشه فرش و گلیم بنا داریم در سال آینده امکان فروش الکترونیکی را در خوشه فرش و گلیم کرمانشاه فعال کنیم.
کد خبر: ۷۲۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 14 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه بیژن کردستانی خوشه فرش و گلیم را یکی از مهم‌ترین خوشه های استان کرمانشاه دانست که کار آن از سال ۹۵ آغاز شد و افزود: پتانسیل های قابل توجهی که در زمینه صنعت فرش استان کرمانشاه وجود دارد باعث شد سراغ راه‌اندازی این خوشه برویم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه تولید سالانه ۵۰ هزار مترمربع فرش، وجود پشم مرغوب در استان، فعالیت ۱۵ هزار بافنده فعال و ... را از جمله مزیت های صنعت فرش در کرمانشاه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات قابل توجهی در زمینه توسعه خوشه فرش و گلیم و تکمیل حلقه‌های مفقوده زنجیره ارزش آن صورت گرفته یادآور شد: در همین راستا مرکز طراحی فرش، آزمایشگاه رنگرزی و واحد پشم شویی در خوشه فرش گلیم راه اندازی شد.

وی عنوان کرد: به علاوه اقدامات قابل توجهی در زمینه بازاریابی و تکمیل زنجیره های فروش برای به دست آوردن بازار های داخلی و خارجی نیز انجام شد.

به گفته این مسئول پروژه شناسایی بازار و دسته بندی مشتریان در بازارهای خارجی از جمله درکشورهای آلمان، آمریکا، ایتالیا، سوئیس، ژاپن و ... از دیگر اقدامات انجام شده برای توسعه این خوشه بود.

کردستانی با بیان اینکه توسعه خوشه فرش و گلیم در سال آینده نیز با جدیت دنبال می‌شود، تاکید کرد: یکی از اقداماتی که برای سال آینده در برنامه داریم راه اندازی فروش الکترونیکی در خوشه فرش و گلیم در پرتال این خوشه است.

وی گفت: خوشه فرش و گلیم استان کرمانشاه تحت حمایت جدی شرکت شهرک های صنعتی استان قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار