معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه با بیان اینکه مدیریت استان امور را با برنامه محوری و توجه به درون را دنبال می کندتاکید کرد: اگر تاب آوری استان ارتقا پیدا کند و سعه صدر به وجود بیاید کرمانشاه سریع تر از استان های دیگر مسیر توسعه را می پیماید.
کد خبر: ۷۲۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳ 15 March 2019

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهیم الهی تبار با بیان این مطلب در نشست با نخبگان شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه اظهار داشت: نباید برداشت های شخصی ملاک قضاوت وضعیت استان قرار بگیرد چرا که یکی از اقدامات دشمن در جنگ روانی افزایش پنداشت فردی و قضاوت وضعیت جامعه بر مبنای آن است.

وي بيان داشت: نیاز است که نخبگان ایثارگر در کارگروههای استان حضور پیدا کنند و با ارائه گزارش از وضعیت حوزه ها راهکار ارائه کنند. نخبگان ایثارگر مسائل را کارشناسانه تبیین و تحلیل می کنند و راهکار ارائه میدهند.

وي تصريح كرد: با خروج ترامپ از توافق برجام کشور بازهم در شرایط جنگی قرار گرفت و فشارهای اقتصادی ابزار دشمن برای مواجهه با ملت ایران شده است.دشمن البته با بهانه قرار دادن سلاح هسته ای به کاهش مقاومت و تاب آوری مردم و همراه کردن نظام بین المللی و رسانه ها در پی ورود به کشور به عنوان منجی بود اما تنها کشوری که در دنیا توانسته خود را از ذیل بند هفت شورای امنیت بیرون بیاورد جمهوری اسلامی بوده است.با توانمندی ایران در عرصه دیپلماسی و نظامی قطعنامه ها لغو و مانع دگرگونی نظام شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری سیاست های نظام را در آغاز دهه پنجم تبیین کردند که محور آن جوانان، امید و اعتماد، توجه به درون و تاکید بر روحیه جهادی و انقلابی است. دشمن اکنون نیز در سه جبهه فشار اقتصادی جنگ روانی و ایجاد ناآرامی به دنبال اهداف خود است اما با همان روحیه ایثاری که شهدا داشتند باید پیش رفت.

الهي تبار ادامه داد: مسیر توسعه یافتگی استان نیز در تغییر رفتارهاست. زیرساخت های استان کرمانشاه نسبت به شرایط استانهای دیگر مطلوبیت بیشتری دارد. به لحاظ انرژی و داشتن آب استان مشکلی نداشته و از فرودگاه فعال و شبانه روزی بهره می برد. راه اندازی خط آهن در استان و با اتصال آن به مرز خسروی مشکلات حمل و نقل را حل و اتفاقات خوبی را رقم میزند.

وي اظهار داشت: با این ظرفیت ها و ثروت ها استان هنوز به شاخص های توسعه یافتگی نرسیده که دلایل مختلفی دارد اما با یک برنامه مدون و تغییر رویکردها می توان این هدف را محقق کرد. اگر ضعف یا مانعی در استان دیده می شود به خودمان باز می گردد و نیاز است که رفتارها را تغییر دهیم.

وي افزود: در گردشگری استان پرظرفیتی داریم. با یک برنامه مسنجم می توان روزهای ماندگاری گردشگران در استان را افزایش داد و کرمانشاه را به مقصد گردشگری تبدیل کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه خاطرنشان ساخت: یکی از انتقاداتی که وجود دارد امنیتی جلوه دادن استان کرمانشاه است. این در حالی است که وقوع جرائم خشن در برخی استانها بیشتر از کرمانشاه است. استان در بحث جرائم اخلاقی استان سی و یکم کشور است و آمارهای رسمی نشان دهنده وضعیت مطلوب و بهتر شدن رتبه استان بوده است.

الهي تبار بيان داشت: درحوزه اقتصادی روند شکل گرفته در استان مطلوب بوده است. وجود استاندار جهادی و پرتلاش، همراهی نمایندگان که مصداقش پیگیری بودجه 98 است و نماینده ولی فقیه که وي ادامه داد: علیرغم تنوع قومی و مذهبی به مرجع عموم تبدیل شده در این روند وجود دارد. در شاخص های اقتصادی نیز کاهش 3/3 درصدی نرخ بیکاری و رسیدن به 18 درصد علیرغم بالا رفتن نرخ بیکاری درکشور نشان میدهد که روند رشد بیکاران متوقف شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه اظهار داشت: در بهبود فضای کسب و کار از رتبه 31 به 28 ارتقا یافته ایم و روند رشد طلاق در استان کاهش پیدا کرده و در 9 ماه ابتدای سال 10/8 درصد تنزل یافته است. نرخ ازدواج نیز در استان بالا رفته و اینها نتیجه اقدامات مداخله ای بوده است.

وي گفت: روند شکل گرفته در استان نیازمند همراهی و همکاری تمام اقشار است. به نقد اعتقاد داریم و آن را کمک دهنده مدیران می دانیم. البته می طلبد که اثر نقدها در ایجاد نگاههای مثبت و ایجاد امیدواری باشد.

وي در پايان افزود: بهبود فضای کسب و کار مستلزم ورود سرمایه به استان است و ورود سرمایه نیازمند فراهم بودن زمینه های مثبت روانی است. وقتی صدای همگون و هماهنگی از استان به بیرون متبادر شود اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار