معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه از احداث دهکده لجستیک در استان بجای بندر خشک خبر داد.
کد خبر: ۷۲۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 16 March 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، مهرداد سالاری در نشست خبری که امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد افزود:استان کرمانشاه یکی از ۱۱ نقطه کشور است که قرار بود به عنوان بندر خشک معرفی شود اما اشکالاتی که داشت این بود که باید یک طرف بنادر خشک به بندر ساحلی منتهی شود که این امر در کرمانشاه محقق نبود لذا با رایزنی‌های انجام شده توانستیم آن را به دهکده لجستیک تبدیل کنیم.

وی خاطر نشان کرد:امیدواریم این طرح گامی بزرگ در توسعه استان باشد و به این منظور تمام مطالعات لازم صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه اظهار داشت:کرمانشاه تنها شهرستان کلان شهر در غرب کشور است واین امر خوشایندی است که در توسعه اقتصادی می‌تواند بسیار مهم واقع شود و لذا باید شورا و شهرداری از این فرصت به درستی استفاده کنند.

سالاری تصریح کرد: کل اعتبار سال ۹۷ حدود ۱,۵۹۲ میلیارد تومان بود که برای ۳۲۹۹ پروژه عمرانی تعریف شد و ۵۲۰ میلیارد تومان نیز در زمینه زیرساخت‌ها بوده که زیرساخت‌های آسیب دیده را بهینه سازی کنیم.

به گفته این مسئول،میانگین ارتفاع طبقات در شهر سرپلذهاب قبل از زلزله ۱.۱ طبقه بود و الان به ۳.۹ رسیده طبقه است، 

وی ابراز داشت:از مجموع ۱۰۶ هزار واحد مسکونی آسیب دیده  در زلزله 21 آبن ماه سال گذشته تا کنون ۲۷ هزار و ۲۴۳ واحد احداث شده است وعلاوه بر واحدهای تخریبی توانستیم ۳۸ هزار و ۱۱۰ واحد را نیز مقاوم سازی و از تهدید به عنوان یک فرصت در بحث بازسازی استفاده کردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: از واحدهای مسکونی آسیب دیده تعمیری نیز ۶۵ هزار و ۱۳۸ واحد تشکیل پرونده داشتند که ۶۵ هزار و ۷ واحد کار تعمیراتشان به اتمام رسیده است.

 

وی افزود: در ایام نوروز ۹۸ یک روز در میان حرکت قطار را به مقصد تهران و مشهد خواهیم داشت، واقتصاد شبکه ریلی مبتنی بر بار است نه مسافر لذا به این منظور مراکز تولیدی را شناسایی کردیم تا شبکه آنتنی انتقال بار را به شبکه ریلی اضافه کنیم.

سالاری گفت:در حال جذب سرمایه گذار برای ایجاد آزادراه در مسیر خسروی هستیم که اگر احداث شود مشکل تردد زوار هم حل می‌شود.

به گفته این مسئول،در خصوص ترمینال‌های مسافری ساماندهی خوبی صورت گرفته و به این منظور طرحی بخش راه و شهرسازی ارائه دادیم که مورد موافقت وزیر هم قرار گرفته است که بنا بر آن ارتباط ترمینال فرودگاه و راه آهن را برنامه ریزی کردیم که با یک بلیط واحد مسافران بتوانند از مبدا تا مقصد حرکت کند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه اذعان داشت:با توجه به طرح ساماندهی مناطق حاشیه نشین ،علاوه بر مشکل کالبدی ساختمان مثالی از جمله اقتصادی اجتماعی فرهنگی و غیره را دارند که باید از اعتبارات بازآفرینی شهری به این منظور استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از معضلات راه و شهرسازی تأمین اعتبار برای روکش مسیرها و جاده‌های موجود در استان است که در این راستا در سال ۹۷ حدود ۲۰ میلیارد تومان برای روکش جاده‌های مناطق زلزله زده اعتبار اختصاص دادیم این در حالی است که باید اعتبار ملی به این موضوع اختصاص داده شود.

سالاری در ادامه وجود قره‌سو را هم یک فرصت و هم یک تهدید نام برد و تصریح کرد: یکی از معضلات قره‌سو فاضلاب‌هایی است که به درون آن می‌ریزد و به این منظور ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای شرکت آب و فاضلاب تخصیص دادیم که ۹۰ نقطه فاضلاب صنعتی و مسکونی را که از کنار قره سو می‌گذرد به تصفیه خانه انتقال دهد وباید تا پایان سال ۹۸ بحث انتقال فاضلاب‌ها انجام شود چرا که تا این معضل رفع گردد هر اقدام و کاری که در اطراف قره‌سو صورت بگیرد دفن پول است.

این مسئول  به افتتاح تقاطع غیر همسطح امام حسین (ع) طی چند روز آینده اشاره کرد وگفت: در خصوص تقاطع غیر همسطح امام خمینی (ره) هم کارهای اولیه صورت گرفته فونداسیون‌ها اجرا شده هرچند کار فیزیکی بر روی زمین دیده نمی‌شود، همچنین اعتبار خوبی از منابع دولتی برای تکمیل این پروژه‌ها برای سال آینده در نظر گرفته‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: قرار بود این تقاطع‌ها توسط شهرداری تکمیل شوند، اما چون شهرداری بودجه مناسب نداشت از منابع دولتی برای آن در نظر گرفتیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار