مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه گفت:تمام تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان چه خسارت دیده از زلزله و چه خسارت ندیده امهال می‌شود و هیچ محدوده قانونی ندارند.
کد خبر: ۷۲۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 16 March 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، جلیل بالایی امروز در نشست خبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران کل ستادی حوزه عمرانی با خبرنگاران افزود: برای این منظور مبلغ ۱۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است که تا قبل از نوروز امسال و یا پس از آن از طریق هلال احمر به حساب این افراد واریز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین پس از سفر رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها به استان کرمانشاه توافقی صورت گرفت که از محل هدفمندی یارانه‌ها مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به کمیته امداد و بهزیستی استان کمک شود و با نظر استاندار و با اولویت مناطق زلزله زده هزینه شود.

مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه اظهار داشت: برای این هزینه چند اولویت در نظر گرفته شد از جمله ۱۱ نفر از زندانیان که کمتر از ۲۰ میلیون تومان بدهی مالی داشتند آزاد شوند و حدود ۲۷۵ خانوار زلزله زده داشتیم که سرپرست خانواری و عضو ارشد خانواده آنها در زندان هستند و به هر خانواده‌ای تا ۵۰۰ هزار تومان کمک هزینه یا عیدی از طرف استاندار پرداخت شد.

بالایی تصریح کرد:برداشت برای این بوده که کل بدهی‌های تسهیلات همه افراد ۹ شهرستان و دو بخش امهال می‌شود در حالی که واقعیت بر اساس قانون این قید وجود ندارد و قانونگذار قید آسیب دیده یا خسارت دیده را عنوان کرده است.

به گفته این مسئول،مردم زلزله زده باید توجه کنند که اگر تسهیلات آنها مشمول امهال نشده برای پرداخت وام‌هایشان به بانک‌ها مراجعه کنند چرا که عدم پرداخت وام‌ها آسیب استان وارد می‌کند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار