رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به آغاز سفر‌های نوروزی گفت: در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای و ایجاد آرامش برای مسافران نوروزی، ۱۰۵ گشت در قالب محسوس و نامحسوس روزانه جاده‌های استان را کنترل می‌کنند.
کد خبر: ۷۲۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 23 March 2019

به گزارش تابناک، سرهنگ محمد رضا حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: علاوه بر ۱۰۵ گشت، ۸۰ دستگاه دوربین سیار و ۳۰ دستگاه دوربین ثابت تخلفات جاده‌ای در سطح استان ثبت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی پلیس راه (۲۹ اسفند) نسبت به پارسال تا (دوم فرودین) پنج درصد تردد خودرو در سطح استان افزایش یافته، پر ترددترین محور‌های استان را محور همدان - کرمانشاه، کرمانشاه - کامیاران - کرمانشاه اسلام آباد غرب ذکر کرد.

او در ادامه بیان داشت: از ابتدای طرح تا دوم فرودین ۵۰ درصد آمار تلفات (۲ فوتی براثر واژگونی خودرو ناشی از سرعت بالا) و ۱۲ درصد مصدومان جاده‌ای استان نسبت به مشابه پارسال کاهش یافته است.

حیدری همچنین از توقیف ۱۶۰ خودور از ابتدای طرح تا کنون که رانندگان آن‌ها رانندگی حادثه ساز و پرتخلف داشتند خبر داد و گفت: بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای که تاکنون داشته ایم ناشی از سرعت زیاد و سبقت غیر مجاز بوده است.

وی همچنین از ممنوعیت تردد موتورسکلیت در جاده‌های اصلی و بزرگراه‌های استان خبر داد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از مسافران نوروزی و رانندگان خودرو‌ها خواست در راستای سلامت خود و خانواد‌های شان و کاهش آمار تلفات حتما کمربند ایمنی خود را ببندند، زیرا بیشترین آمار مصدومان و تلفات جاده‌ای ناشی از عدم بستن کمربند ایمنی است.

سرهنگ حیدری بیشترین زمان وقوع حوادث جاده‌ای را زمان خواب آلودگی و عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد دانست و به رانندگان توصیه کرد در زمان احساس خستگی و خواب آلودگی از رانندگی بپرهیزند و یا برای رسیدن به مقصد بر احساسات خود کنترل داشته باشند تا از وقوع حادثه ناگوار جلوگیری شود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار