اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه پیرو خبر روز گذشته خبرگزاری تابناک با عنوان رقص و پایکوبی در روز وفات حضرت زینب (س) جوابیه ای مبهم منتشر کرد که به نظر می‌رسد قصدی جز فرار از پاسخگویی نیست.
کد خبر: ۷۲۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ 24 March 2019

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، متن جوابیه روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی استان کرمانشاه به این شرح می باشد:

با سلام و احترام
به اطلاع می رساند پیرو درج خبری در خبرگزاری تابناک با عنوان برگزاری مراسم در روز وفات حضرت زینب (س) در مورخه جمعه 2 فروردین به اطلاع می رساند اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در تاریخ فوق به احترام وفات حضرت زینب (س) و رعایت شئونات اسلامی و احترام به عقاید مذهبی مردم در هیچ کدام از محوطه های تاریخ و فرهنگی خود برنامه ای با محتوای شادی نداشته است و برنامه روستای مندرج در خبر مذکور به هیچ وجه ارتباطی به این اداره کل نداشته است.

خبرگزاری تابناک در خبر روز گذشته خود سخن از برگزاري مراسم توسط اداره کل میراث فرهنگی به میان نیاورده است بلکه نوشته است این مراسم توسط دستگاه های همچون منطقه بوم گردی ساتیاری و آژانس تور الیت آسمان که میراث فرهنگی وظیفه نظارت بر آنان را دارد صورت گرفته است و انتقاد ما از عدم نظارت میراث فرهنگی بر این مراسم بوده است .

خبرنگار تابناک جهت پیگیری با مسؤل منطقه بوم گردی ساتیاری گفتگو کرد که ایشان بر برگزاری مراسم توسط مجموعه بوم گردی اعتراف و حتی در پاسخ به سؤال خبرنگار تابناک مبنی بر اینکه آیا مراسم رقص نیز وجود دارد یا خیر با حالتی تمسخر گفت مگر می‌شود نباشد، هلپرکه چاشنی هرکاری است.

اکنون سؤال این است که منطقه بوم گردی ساتیاری و آژانس الیت آسمان تحت نظارت میراث فرهنگی هست یا خیر ؟ آیا در ستاد سفرهای نوروزی، مسولیت کمیته تبلیغات با میراث فرهنگی هست یا خیر ؟

لذا انتظار می‌رفت معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی که وظیفه نظارتی را برعهده دارد زمانی که تبلیغات برگزاری این مراسم آنهم در روز وفات حضرت زینب (س) منتشر گردید، از برگزاری آن جلوگیری و مراسم را به روز دیگری موکول می‌کردند.

در پایان لازم است عرض کنیم که هیچ عقل سلیمی مخالف شادی نیست بلکه کل صحبت این است که شادی بجای خود، اما احترام به آداب، عقاید و رسوم اسلامی نیز بجای خود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار