معاون پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: مذاکرات مقدماتی را با استانداری کرمانشاه به منظور راه‌اندازی مرکز مطالعات مدیریت بحران به میزبانی دانشگاه رازی انجام داده‌ایم.
کد خبر: ۷۳۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 07 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،فرزاد ویسی  به وقوع زلزله بزرگ سال 96 و سیل هفته‌های اخیر در برخی شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: کرمانشاه همانند بسیاری دیگر از مناطق کشور استانی بلاخیز است که طی دو سال گذشته دو بحران مهم زلزله و سیل را در آن پشت سر گذاشته‌ایم.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه در هر دو بحران‌، نقش مدیریت بسیار مهم و کاری سخت بود و خوشبختانه مسئولان استان نیز به خوبی این دو بحران را مدیریت کردند، لذا ضروری است مرکز "مطالعات مدیریت بحران" را در کرمانشاه راه اندازی کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی عنوان کرد: پیشنهاد راه اندازی این مرکز را اواخر سال گذشته به استاندار کرمانشاه اعلام کردیم و مذاکرات مقدماتی نیز انجام شد، اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

وی تاکید کرد:در صورت موافقت نهایی، این مرکز در دانشگاه رازی راه اندازی می‌شود و در آن ترکیبی از اساتید متخصص دانشگاهی و مدیران استانی خصوصا مدیران استانداری که در مدیریت بحران نقش آفرین هستند را خواهیم داشت.

ویسی خاطرنشان کرد: باتوجه به تجربه‌ای که در بحران زلزله و سیل داشتیم، این تجربیات را در مرکز مطالعات مدیریت بحران مستند سازی کرده، روی آنها کار و بررسی می‌کنیم تا نتایج آن را برای مدیریت بهتر در بحران‌های بعدی بکار گیریم.

وی در ادامه به برگزاری چهار همایش استانی و یک همایش ملی در حوزه مسایل فنی زلزله طی دو سال گذشته در دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: در این همایش ها دانشگاه توانست فضایی برای تبادل نظر بین متخصصین و پژوهشگران دانشگاهی و مدیران دولتی فراهم کند تا از تجارب و اطلاعات یکدیگر در این حوزه بهره‌مند شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی یادآور شد: البته در کنار توجه به بحران‌های ناشی از بلایای طبیعی در استان، این دانشگاه در سایر حوزه‌هایی که در آنها دچارمشکل هستیم همانندحوزه آب، محیط زیست و انرژی نیز فعالیت‌های تحقیقاتی را با راه اندازی مراکز پژوهشی آغاز کرده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار