کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: تاکنون هیچ موردی از اپیدمی ناشی از آلودگی آب در این شهرستان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۷۳۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 07 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از مهر،بهمن خدادادیان اظهار داشت: بر اساس اجرای طرح سلامت نوروزی که از بیستم اسفند ماه با به کارگیری ۷۵ بازرس بهداشت محیط آغاز شده در حوزه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ۵۰۹۸ مورد نمونه برداری انجام گرفت.

وی افزود: طی این مدت ۲۵۶ مورد نمونه برداری آب از پارک‌ها و اماکن بین راهی، ۲۵۰۰ مورد کلرسنجی آب و همچنین ۲۶۰۰ مورد کار با تجهیزات قابل حمل سنجش آلودگی آب انجام شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از صدور ۳۸ اخطار پلمب خبر داد که ۲۵ مورد آن منجر به پلمب، تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضائی شده است.

وی با بیان اینکه ۷۴۰ مورد بازدید از اماکن عمومی انجام شده خاطرنشان کرد: در نوروز امسال شاهد معدوم سازی ۹۷۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته بودیم.

خدادادیان با اشاره به سیلاب اخیر بیان کرد: طی این مدت ۳۰ روستا در بخش مرکزی، کوزران، ماهیدشت و سرفیروزآباد از نظر سالم سازی کیفیت آب و دفع فاضلاب و فضولات حیوانی تحت نظر ویژه بازرسین بهداشت محیط قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ موردی از اپیدمی یا آلودگی عمده منابع آب در پی سیلاب مذکور در کرمانشاه مشاهده نشده است، گفت: در حال حاضر عده‌ای از سکنه محله کرناچی در ورزشگاه‌ها ساکن شدند که مباحث مربوط به بهداشت اسکان، سرویس‌های بهداشتی و حمام این واحدها رصد می‌شود.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت و درمان شهرستان کرمانشاه با تاکید بر اینکه به دنبال وقوع سیلاب موردی از طغیان بیماری گزارش نشده گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰ یا تماس با شماره ۳۷۲۷۷۹۷۳ با کارشناسان بهداشت محیط تماس حاصل کنند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار