معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از کاهش بیش از ۴۰ درصدی آمار بازدیدکنندگان از بقاع متبرکه استان در قالب طرح آرامش بهاری در مقایسه با نوروز سال گذشته خبر داد و دلیل آن را نیز وقوع بارندگی های شدید دانست.
کد خبر: ۷۳۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 08 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حجت الاسلام مهدی توسلی ، با بیان اینکه امسال در مجموع بیش از ۱۷۵ هزار نفر زائر در قالب طرح آرامش بهاری از بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه بازدید کردند، اظهار کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

توسلی ادامه داد: نوروز امسال با توجه به بارش های شدید رخ داده در کشور در مجموع تعداد مسافران نوروزی و زوار در سطح استان به حداقل ممکن رسید.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اضافه کرد: نوروز سال گذشته ۳۵۲ هزار زائر از آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه استان کرمانشاه در قالب طرح آرامش بهاری بازدید کردند.

وی در ادامه اشاره ای هم به اسکان مسافران نوروزی در مراکز اقامتی امامزادگان و بقاع متبرکه داشت و افزود: نوروز امسال در مجموع بیش از ۹۸ هزار نفر از مسافران نوروزی در بقاع متبرکه این استان اسکان موقت داده شدند.

به گفته توسلی نوروز امسال بیش از ۶۶ هزار نفر از خیمه های معرفت برپا شده در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان بازدید به عمل آوردند که این آمار در نوروز سال گذشته ۱۳۲ هزار نفر بوده است.

توسلی با بیان اینکه امسال طرح آرامش بهاری در ۳۵ بقعه متبرکه استان کرمانشاه اجرا شد، اظهار کرد: نوروز سال گذشته طرح آرامش بهاری در ۳۲ متبرکه این استان برگزار شد.

توسلی افزود: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه استان کرمانشاه آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه ادامه داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به تعداد مبلغان اعزامی در بقاع متبرکه استان برای اجرای مطلوب طرح آرامش بهاری داشت و افزود: نوروز امسال ۳۵ نفر مبلغ بومی و اعزامی از قم در سطح بقاع متبرکه استان حضور داشتند که ۲۵ نفر آنها از قم به استان اعزام شده بودند و مابقی آنها بومی استان بودند. هرچند در مقاطعی از نوروز حتی مجبور شدیم کار فرهنگی را تعطیل کنیم تا دست اندرکاران فرهنگی به کمک مردم مناطق سیل‌زده بروند.

توسلی با اشاره به بر پایی دو آشپزخانه در خرم‌آباد و پلدختر برای طبخ و توزیع غذای گرم بین هموطنان سیل زده افزود: این دو آشپزخانه روزانه پنج هزار پرس غذای گرم را بین سیل‌زدگان توزیع می کنند.

توسلی ادامه داد: همچنین در حال حاضر دو آشپزخانه در امامزاده ابراهیم طاقبستان و امامزاده باقر بیستون کار طبخ و توزیع ۱۶۰۰ پرس غذای گرم در روز را انجام می دهند که غذاهای طبخ شده در امامزاده ابراهیم طاقبستان بین مردم سیل زده شهرک کرناچی که هم اکنون در شهرک رودکی ساکن هستند، توزیع می شود.

وی ادامه داد: آشپزخانه برپا شده در امامزاده باقر بیستون نیز غذای گرم را بین مردم سیل زده روستاهای هرسین توزیع می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ورود موکب ها برای طبخ و توزیع غذای گرم بین سیل زدگان افزود: احتمالا کار طبخ و توزیع غذای گرم در بقاع متبرکه ظرف چند روز آینده به اتمام خواهد رسید.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار