مدیرمرکز تخصصی آپا دانشگاه رازی گفت: بزودی دومین دوره مسابقات سایبری فتح پرچم غرب کشور در دانشگاه رازی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 08 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حامد منکرسی بابیان اینکه این مسابقات طی روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت با موضوع امنیت سایبری برگزار می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم بین 30 تا 40 تیم از 10 دانشگاه غرب کشور در این مسابقات حضور داشته باشند.

وی افزود: در این مسابقات سوالات و چالش‌هایی برای شرکت کنندگان در حوزه امنیت طرح می‌کنیم و آنها ظرف دو روز فرصت دارند تا با جواب دادن به هرکدام از سوالات یک پرچم را فتح کنند تا به مرحله پایانی برسند.

مدیرمرکز تخصصی آپا دانشگاه رازی بابیان اینکه در این دوره از مسابقات برای اولین بار در کشور در بخش امنیت سیستم کنترل صنعتی نیز رقابت داریم، گفت: امنیت شبکه کامپیوتری، پرتال‌ها و وب سایت‌ها، جرم یابی و... از دیگر بخش‌های این مسابقات است.

وی در خصوص اهداف برگزاری این مسابقات نیز عنوان کرد: باتوجه به اینکه امروزه اکثر خدماتی که ارائه می‌شود در بستر اینترنت و شبکه انجام می‌گیرد، لذا امنیت ارائه این خدمات بسیار مهم است، بگونه‌ای که کشورهای زیادی بویژه کشورهای توسعه یافته در بحث امنیت سایبری ورود کرده‌اند.

منکرسی افزود: همچنین در صورت عدم وجود امنیت در سامانه‌های صنعتی نیز خطرات شدیدتری را شاهد خواهیم بود، چرا که اگر زیرساخت کشوری امنیت نداشته باشد، تمام کشور را دچار مشکل امنیتی خواهد کرد.

وی باتاکید براینکه در چنین شرایطی و در دنیای ارتباطات کنونی نیازمند تربیت نیروهای متخصص در حوزه امنیت سایبری هستیم، عنوان کرد: یکی از اهداف برگزاری این مسابقات توجه بیشتر به این حوزه، شناسایی نیروهای مستعد و خبره امنیت سایبری و معرفی آنان به سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف است تا بکار گرفته شوند.

مدیرمرکز تخصصی آپا دانشگاه رازی از برنامه ریزی برای پرورش 10 هزار افسر امنیتی حوزه سایبری در دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: امیدواریم بابرگزاری این مسابقات ما نیز بتوانیم به شناسایی، آموزش و تربیت چنین افرادی کمک کرده باشیم.

اولین دوره مسابقات سایبری فتح پرچم سال گذشته در دانشگاه رازی برگزار شد.

مسابقات امنیت سایبری در کشورهای دیگر باعنوان CTF برگزار می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار