مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی فارس از کشف، ضبط و معدوم سازی بیش از ۱۱ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در ایام نوروز ۹۸ در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 09 April 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:احمدرضا زارع مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس اظهار داشت: در راستای اجرای دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور و ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه، طرح تشدید نظارت نوروزی در استان فارس اجرا شد.

وی افزود: در همین راستا، بازرسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان‌ها در ایام نوروز موفق به کشف ۱۱۰۴۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر مجاز از سطح استان شدند.

زارع بیان کرد: در این طرح که از ۲۵ اسفندماه ۹۷ تا ۱۷ فروردین ۹۸ ادامه داشت، بازرسان دامپزشکی استان توانستند این مقدار مواد خام دامی غیر بهداشتی را طی بیش از ۸ هزار و سیصد نوبت بازدید از رستوران ها، کشتارگاه ها، خودرو‌های حمل، قصابی ها، مرغ فروشی‌ها و سایر مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف، ضبط و با اخذ دستور قضایی، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج نمایند.

وی ادامه داد: پرونده ۳۵ مورد تخلف بهداشتی جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شده است و ۱۴ واحد متخلف نیز بدستور مقام محترم قضایی پلمب شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی فارس تصریح کرد: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف بهداشتی در فرآورده‌های خام دامی را با شماره تلفن پیامگیر ۱۵۱۲ و شماره سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۷۹۲ گزارش نمایند دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار