یک کارشناس بازار طلا پیش‌بینی کرد، روند افزایشی قیمت طلا در سال ۹۸ نیز ادامه پیدا کند.
کد خبر: ۷۳۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴ 09 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مجتبی فیروزی  با اشاره به نوسانات شدید بازار طلا در سال گذشته، گفت: قبل از سال 97 حدود چهار تا پنج سال ثبات قیمت را در بازار طلا داشتیم و قیمت هر گرم طلا بین 90 تا 110 هزار تومان نوسان کمی داشت.

وی از افزایش شدید قیمتی که از اردیبشهت سال قبل آغاز شد یاد کرد و ادامه داد: سیر صعودی قیمت طلا به قدری بود که قیمت هر گرم طلا ظرف مدت چند ماه تا حدود 460 هزار تومان هم رسید.

این کارشناس بازار طلا عامل افزایش قیمت طلا را گران شدن دلار دانست و خاطرنشان کرد: قیمت انس جهانی معمولا تغییرات تا این حد زیادی ندارد و دلیل اصلی این میزان از افزایش قیمت، بالا رفتن قیمت دلار از 3200 تومان تا 13 هزار تومان بود.

فیروزی درباره اینکه وضعیت بازار طلا در سال 98 به چه شکل خواهد بود نیز اظهار کرد: به عقیده اکثر کارشناسان روند صعودی قیمت طلا در سال 98 نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها بر این است که قیمت طلا تا گرمی حدود 600 هزار تومان نیز بالا خواهد رفت، البته در شرایطی که قیمت دلار تا حدودی کنترل شود.

این کارشناس بازار طلا معتقد است، اگر قیمت دلار رها شود، حتی امکان اینکه قیمت هر گرم طلا به بیش از 700 هزار تومان هم برسد وجود دارد.

فیروزی تنها راهکار مدیریت قیمت طلا را مهار نرخ ارز دانست و عنوان کرد: دولت باید سیاست‌هایی در پیش بگیرد که نرخ ارز را به کانال یازده هزار تومان برگرداند تا شاهد التهابات کمتری در بازار طلا در سال جاری باشیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار