فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از وقوع ۳۲۱ هکتار آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان در سال گذشته و همچنین دستگیری ۲۶۱ شکارچی غیرمجاز در این مدت خبر داد.
کد خبر: ۷۳۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱ 09 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،فردین الفتی ، با اشاره به اقداماتی که توسط یگان حفاظت محیط زیست استان در سال گذشته انجام شده، اظهار کرد: در این مدت 221 مورد تخلف شکار و صید غیرمجاز داشتیم که 261 نفر در این زمینه دستگیر شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته 1562 قطعه انواع آبزیان، 127 قطعه پرنده و 42 پستاندار به صورت غیرمجاز شکار و صید شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه عمده پرندگان شکار شده را شامل دراج، کبک، کبوتر، تیهو، چکاوک، سهره، چنگر و مرغابی دانست و خاطرنشان کرد: در بخش پستانداران نیز عمده موارد شکارغیرمجاز شامل کل وحشی، گراز، خرگوش، تشی، خرس و قوچ وحشی بوده است.

الفتی همچنین از زنده‌گیری 249 قطعه پرنده در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: 52 قبضه سلاح نیز از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی همچنین با اشاره به وقوع 321 مورد آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست در سال گذشته، اضافه کرد: این آتش‌سوزی‌ها در قالب پنج مورد و عمدتا در منطقه حفاظت شده "بیستون" رخ داد که با حضور به موقع یگان حفاظت و سایر نیروها در کوتاهترین زمان اطفا شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از صدور 100 مورد اخطاریه زیست محیطی در سال گذشته هم یاد کرد و گفت: این اخطاریه‌ها برای واحدهای صنعتی، کارخانجات و مراکز دفن زباله بوده است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار