مدیر امور عشایری استان کرمانشاه از آغاز کوچ بهاره عشایر استان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳ 09 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حسن احمدی ، با اشاره به آغاز کوچ بهاره عشایر استان کرمانشاه اظهار کرد: امسال به دلیل بارندگی های مناسب وضعیت مراتع استان خیلی خوب است، به همین خاطر کوچ عشایر با تاخیر همراه بوده و احتمالاً تا 15 اردیبهشت ماه طول خواهد کشید.

به گفته احمدی سال گذشته تا ۱۵ فروردین کوچ عشایر استان از مناطق قشلاقی به مناطق ییلاقی به اتمام رسیده بود.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با اشاره به اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای کوچ بهاره عشایر تصریح کرد: با برنامه ریزی و اقدامات انجام شده عشایر استان هیچ مشکلی برای کوچ نخواهند داشت.

وی در ادامه اشاره ای هم به مسدود شدن بخش هایی از مسیرهای تردد عشایر استان به دلیل وقوع بارش های شدید اخیر داشت و اظهار کرد: در حال حاضر هیچ یک از عشایر استان در محاصره سیلاب نیستند و تمامی راه های عشایری با استفاده از ماشین آلات موجود بازگشایی شده است.

وی با بیان اینکه عشایر استان کرمانشاه در شهرستان های گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و بخش هایی از مناطق گرمسیری شهرستان جوانرود در بارندگی های اخیر دچار سیلاب شده بودند، اضافه کرد: سیلاب بین ۱۵ تا ۲۰ مسیر عشایری را در استان کرمانشاه به طور کامل مسدود کرد.

مدیر امور عشایر استان کرمانشاه با بیان اینکه بارندگی های شدید و سیلاب ناشی از آن ها برخی از عشایر را برای تامین آذوقه، آب آشامیدنی، علوفه و یا سوخت در مضیقه قرار داده بود، تصریح کرد: با اقداماتی که مجموعه عشایری انجام داده همه این موارد به موقع تامین و در اختیار عشایر قرار گرفت.

احمدی با بیان اینکه در مجموع سیلاب های اخیر حدود ۲۱ میلیارد تومان خسارت به راه‌های ارتباطی عشایر شامل پل ها و ابنیه فنی وارد آورد، گفت: در جریان سیلاب ها ۱۴۸ رأس دام سبک و هشت راس دام سنگین عشایر تلف شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار