رئیس هیأت قایقرانی استان کرمانشاه گفت: ۱۰ نفر از ورزشکاران استان کرمانشاه در قسمت آقایان و بانوان به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.
کد خبر: ۷۳۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹ 09 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از فارس،پیمان ضیایی، اظهار داشت: 10 نفر از ورزشکاران استان کرمانشاه در قسمت آقایان و بانوان در رشته‌های مختلف آب‌های آرام، روئینگ، اسلالوم، پاراکنو، کاناپلو به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

رئیس هیأت قایقرانی استان کرمانشاه ادامه داد: در رشته آب‌های آرام «محمدطاهر افشار و علی اجاقی، در رشته روئینگ پیام مطاعی، نازنین رحمانی و هانیه بیداد»، در رشته اسلالوم «دنیا محمدی»، در رشته پاراکانو «شهلا بهروزی‌راد»، در رشته کاناپلو «محمدصدیق حشمتیان، امیرمحمد فتاح پور و متین باوند‌پور» به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

وی یادآور شد: «هادی جعفری و سما یاسمی» در رشته آب‌های آرام برای تست پیش از اردوی تیم ملی به فدراسیون دعوت شده‌اند و امیدواریم با موفقیت این 2 نفر تعداد دعوت شده‌ها به اردوی تیم ملی در فروردین‌ماه جاری به 12 نفر برسد.

ضیایی در خصوص وضعیت قایقرانی استان کرمانشاه در سایر رشته‌ها، خاطرنشان کرد: هیأت قایقرانی استان کرمانشاه در سایر رشته‌های قایقرانی نیز افراد مستعد زیادی را برای معرفی به تیم ملی دارد و به‌زودی با برگزاری اردوی تیم ملی در این رشته‌ها ورزشکاران استان کرمانشاه در سایر رشته‌ها به اردوی تیم ملی اضافه خواهند شد.

وی گفت: استان کرمانشاه در خصوص رشد نفرات اعزامی به تیم ملی در رده‌های سنی و رشته‌های مختلف نسبت به سال قبل رشد قابل توجه‌ای داشته و از این مساله نشان از توان و پیشرفت مجموعه هیأت قایقرانی استان کرمانشاه دارد.

*ورود قایقرانان به سدهای نقطه عطف قایقرانی کرمانشاه

وی در خصوص بزرگترین مشکل و مانع موجود در هیأت قایقرانی استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: نیاز اساسی رشته‌های مختلف قایقرانی وجود دریاچه است و هیأت قایقرانی استان در بخش قهرمانی در این مساله با مشکل مواجه است، چرا که تمرینات هیأت قایقرانی در دریاچه شهربازی برگزار می‌شود و این مکان برای تمرین قهرمانی دارای معایبی است.

رئیس هیأت قایقرانی استان کرمانشاه با اشاره به مساحت دریاچه شهربازی کرمانشاه، گفت: کمترین مسافت در مسابقات قایقرانی حدود یک‌هزار متر است و این در حالی‌‌ست که طول دریاچه شهربازی کرمانشاه حدود 200 متر است و همین مساله سبب شده از ورزشکاران این رشته برای تمرینات حرفه‌ای در این دریاچه با مشکل مواجه شوند.

وی با اشاره به پتانسیل سد‌های استان کرمانشاه در راستای توسعه قایقرانی، یادآور شد: مکاتبات لازم برای فعالیت هیأت قایقرانی استان کرمانشاه در سد‌های شیان، سلیمان‌شاه، گیلان‌غرب و داریان انجام شده است و با ورود هیأت قایقرانی به سد‌های استان کرمانشاه شاهد نقطه عطفی در قایقرانی استان خواهیم بود.

ضیایی ادامه داد: هیأت قایقرانی استان اقدام به راه‌اندازی هیأت قایقرانی در بسیاری از شهرستان‌ها در راستای فعالیت در سد‌های استان کرده و مکاتبات لازم برای فعالیت در سد شیان انجام گرفته و بزودی شاهد آغاز به فعالیت پایگاه قهرمانی هیأت قایقرانی در سد شیان خواهیم بود.

رئیس هیأت قایقرانی استان کرمانشاه تصریح کرد: آغاز فعالیت قایقرانی در سد‌های استان هم اکنون در روال اداری خود در حال پیگیری است و در صورت کسب مجوزهای لازم، شاهد افزایش چشمگیری در تعداد نفرات هیأت قهرمانی و اعضای معرفی شده به تیم ملی از استان کرمانشاه خواهیم بود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار