امید قادری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه برنامه های این اداره کل را در تحقق نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری تشریح کرد.
کد خبر: ۷۳۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ 10 April 2019
امید قادری در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت : پیرو دستورات مقام معظم رهبری درخصوص رونق تولید ملی، قصد داریم در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی تولید داخل استان را رونق دهیم.

قادری افزود : متأسفانه با وجود پرداخت تسهیلات و حمایت های که از قبل بر صنایع دستی صورت گرفته، اما بدلیل عدم برند سازی این صنایع، هنرمندان صنایع دستی ما مجبورند کارهای خود را برای فروش به اصفهان، شیراز و دیگر استان ها ارسال کنند، لذا اولویت اصلی ما در این رونق تولید، برند سازی صنایع دستی استان کرمانشاه است و قصد داریم صنایع دستی استان کرمانشاه را در خارج کشور به نمایش بگذاریم که البته در ماه گذشته توانستیم گلیم را در جغرافیای جهانی ثبت کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی در پایان گفت : ما صنایع خوبی همچون گلیم، ساز سنتی، چاقو و... در سراسر استان داریم که ان شاء الله ماه آینده مرکزی تحت عنوان خلاقیت صنایع دستی راه اندازی خواهد شد و مکان تاریخی حمام حاج شهباز خان را بدین منظور آماده کردیم و سازمان یونسکو نیز تجهیز این مکان تاریخی را پذیرفته است که این کاری بزرگ برای استان است و ما یک مرکز بین المللی ثبت شده خواهیم داشت که این مرکز در جذب گردشگر بسیار موثر خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار