استاندار کرمانشاه گفت: حدفاصل میان 2 مرز مهم مبادلاتی خسروی و پرویزخان، بهترین مکان برای احداث شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق است و مدیریت ارشد استان از وزیر صمت انتظار ویژه دارد که هرچه سریع تر زمینه احداث این شهرک در این مکان فراهم شود.
کد خبر: ۷۳۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 13 April 2019

هوشنگ بازوند امروز روز شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات که با حضور رضا رحمانی وزیر صمت در مرز پرویزخان برگزار شد؛ اظهار داشت: : طبق مصوبه ای که دولت عراق داشته، قرار است 6 شهرک صنعتی مشترک در طول مرز ایران و عراق ساخته شود.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: کرمانشاه 370 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که 50 درصد از آن با اقلیم کردنشین این کشور است. همچنین استان 6 بازارچه و مرز رسمی دارد که چهار مرز و بازارچه آن در محدوده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب قرار دارد.

بازوند گفت: طبق هدف گذاری صورت گرفته قرار بود در سال 97 شاهد 2 میلیارد و 400 میلیون دلار صادرات از مرزهای استان به کشور عراق باشیم که با تلاش های صورت گرفته این میزان به 2 میلیارد و 900 میلیون دلار رسید که رشدی 44درصدی داشته و شایسته تقدیر است.

وی تاکید کرد: بازگشایی مرز خسروی یک مطالبه بسیار جدی مردم استان کرمانشاه است. انتظار داریم هرچه زودتر شاهد بازگشایی این مرز (که دارای بهترین زیرساخت هاست) باشیم.

استاندار کرمانشاه گفت: پرویزخان یک مرز مبادلاتی بسیار مهم است که با وجود برخی کمبودهای زیرساختی، از یک رونق مبادلاتی بسیار خوب برخوردار است.

وی اضافه کرد: فعالیت های تجاری مدتی است در مرز تیله کو متوقف شده است که انتظار می رود وزیر صنعت در زمینه بازگشایی دوباره این بازارچه مهم کمک کنند.

بازوند در این نشست همچنین گفت: زمانی که دکتر رحمانی وزارت صمت را عهده دار شدند، این مجموعه با چالش ها و مشکلات بسیاری روبرو بود که ایشان با یک مدیریت شایسته توانستند بر این مسایل غلبه کنند

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار