مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، بیماران دارای اختلال اُتیسم در زمينه ارتباط كلامی و غيركلامی، مهارت‌های شناختی معمول، رفتارهای اجتماعی، فعاليت‌های سرگرم‌ كننده و بازی دارای مشكل هستند.
کد خبر: ۷۳۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ 14 April 2019

به گزارش  تابناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی افراد دارای اختلال اُتیسم "حس پنهان" در کرمانشاه بازدید کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این بازدید ضمن گرامیداشت هفته جهانی اتیسم، اظهار داشت: سن طلایی تشخیص بیماری اُتیسم 2 الی 5 سال است.

وی با بیان اینکه نشانه‌های اختلال اُتیسم در کودکان از سن 18 ماهگی خود را نشان می دهد و در 24 ماهگی قابل شناسایی است، عنوان کرد: اين اختلال در بيماران اُتيسمی موجب می شود كه مغز نتواند در زمينه رفتارهای اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی به ‌درستی عمل كند و مزاحم او برای يادگيری چگونگی ارتباط و تعامل با ديگران به‌ طور اجتماعی می ‌شود.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، بیماران دارای اختلال اُتیسم در زمينه ارتباط كلامی و غيركلامی، مهارت‌های شناختی معمول، رفتارهای اجتماعی، فعاليت‌های سرگرم‌ كننده و بازی دارای مشكل هستند.

این مسئول توصیه کرد: چنانچه خانواده ها با هرگونه علائم مذکور و همچنین رفتارهای دیگری مانند گوشه گیری، عدم فعالیت اجتماعی، اختلال در تکلک و تکرار بیش از حد یک رفتار از سوی کودک خود مواجه شدند، موضوع را جدی بگیرند و برای غربال گری کودک خود اقدام کنند.

دکتر رضوان مدنی یادآور شد: خانواده ها می توانند برای غربال گری کودک خود به مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی افراد دارای اختلال اُتیسم "حس پنهان" به عنوان پایگاه دائمی غربال گری تشخیص و مداخله در اختلال طیف اتیسم به آدرس کرمانشاه، بلوار طاقبستان، کوچه 124 مراجعه کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این مرکز 25 کودک دارای اختلال اُتیسم وجود دارد و خدماتی که در مرکز غربال گری کودکان دارای اختلال اُتیسم ارائه می شود شامل روانشناسی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، بازی درمانی، اتاق تاریک، شن درمانی، تربیت جنسی، نقاشی، موسیقی و برگزاری کلاس های هنری است.

این مسئول همچنین از وجود 250 کودک دارای اختلال اتیسم در استان خبر داد و گفت: در مجموع یک درصد جمعیت استان از این اختلال رنج می برند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار