استاندار کرمانشاه با بیان اینکه رودخانه ها نباید تبدیل به کوچه و خیابان شوند، گفت: ساخت و ساز در حریم رودخانه ها چالشی است که فرصت رودخانه ها را تبدیل به تهدید می‌کنند.
کد خبر: ۷۳۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 16 April 2019

به گزارش تابناک و به نقل از استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست با هیئت مدیره و کارکنان شرکت آب منطقه‌ای اظهار داشت: بارش‌ها و سیلاب‌های بهاری امسال پاسخ مناسبی به منتقدین سدسازی بود که اگر بارش‌های امسال با ظرفیت سدها مدیریت نمی‌شد، دامنه خسارات آن چند برابر می‌شد.

وی افزود: رودخانه‌ها نباید تبدیل به کوچه و خیابان شوند و ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها چالشی است که فرصت رودخانه‌ها را تبدیل به تهدید می‌کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مدیرعامل آب منطقه‌ای فهرست جامع تخصیص‌های آب استان را ارائه کند تا بتوانیم در هفته آینده با نشست با مدیران ارشد وزارت نیرو تلاش کنیم که سهم تخصیص آب استان را افزایش دهیم تا در اقتصاد و توسعه استان نقش آفرینی مناسبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه از راه اندازی پژوهشگاه آب در استان حمایت می‌کنیم، بیان داشت: آب سرمایه ملی ماست و باید برای حفاظت از این سرمایه هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم.

بازوند عنوان کرد: طرح گرمسیری می‌تواند طرح توسعه استان با محوریت آب باشد که این ظرفیت را دارد که منجر به اجرای پروژه‌های متعدد و در نتیجه ایجاد فرصتهای شغلی فراوان برای جوانان استان شود. منتها باید سازوکار مناسبی برای آن بیندیشیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار