معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه ۲۴ ماه گران‌ترین استان کشور بود، گفت: کرمانشاه طی هفت ماه گذشته دیگر گران‌ترین استان کشور نیست و اکنون در جایگاه سیزده کشور قرار دارد.
کد خبر: ۷۴۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ 07 May 2019

به گزارش تابناک به نقل  تسنیم :

هدایت حاتمی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ارزان‌ترین استان غرب کشور است، اظهار داشت: استان کرمانشاه نزدیک به 24 ماه گران‌ترین استان‌ کشور بود و استان‌های غرب کشور از جمله کردستان، همدان، لرستان و ایلام به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم جابه‌جا می‌شدند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه اکنون در جایگاه 13 کشور قرار دارد عنوان کرد: با توجه به اینکه فضای کشور در سال گذشته یک فضای پرالتهاب تورمی بود این تغییر جایگاه برای مردم چندان محسوس نبود و به معنای دیگر تنها جایگاه استان در زمینه تورم بهبود یافت اما فضای تورمی در کل کشور وجود داشت.

حاتمی با بیان اینکه این وضعیت تورم با توجه به بیکاری بالا در استان کرمانشاه سبب افزایش فشار بر مردم شده بود گفت: بر همین اساس روی این موضوع تمرکز شد و با وجود اینکه جایگاه کرمانشاه 12 رتبه بهبود یافته اما هنوز تورم استان 0.9 درصد از متوسط کشور بالاتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه هدف‌گذاری شده که تورم استان در ماه‌های آینده پایینتر از میانگین کشوری قرار بگیرد عنوان کرد: نبود زیرساخت‌های تولید یکی از دلایل بالا بودن تورم در استان نسبت به میانگین کشوری است و عمده کالاهای مصرفی استان از فاصله‌های بسیار دور وارد استان می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه اشتغال در امر تولید ضعیف است و به طور طبیعی کالاهای واسطه‌ای افزایش می‌یابد گفت: دست به دست شدن کالاها نیز سبب گرانی می‌شود.

حاتمی با اشاره به اینکه گوشت قرمز نوعی کالای مصرفی است که تورم را به طور جدی تحت تأثیر قرار می‌دهد افزود: استان کرمانشاه با وجود اینکه در تولید دام ظرفیت بسیار بالایی دارد و جزو چند استان نخست کشور در این زمینه محسوب می‌شود اما گوشت نهایی برای مصرف‌کنندگان کرمانشاهی گرانتر از برخی از استان‌های دیگر است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار