هفتمین جلسه کارگروه تامین اقلام اساسی با دستورکار قیمت گذاری قند و شکر در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد و اعضای کارگروه پس از بحث و تبادل نظر قیمت هر کیلوگرم قند و شکر فله ای و بسته ای را اعلام کردند.
کد خبر: ۷۴۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 07 May 2019

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در این کارگروه گفت: پس از بررسی پیشنهادهای همکاران خانه صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان صنایع در این کارگروه مقرر شد قند کله با قیمت عمده فروشی پنج هزار و 590 تومان و خرده فروشی 6 هزار و 200 تومان به دست مصرف کننده برسد.
محمد قاضی هرسینی افزود: قیمت قند شکسته نیز به صورت عمده فروشی کیلویی 6 هزار تومان و قیمت خرده فروشی آن 6 هزار و 700 تومان تعیین شد.
وی تصریح کرد: مقرر شده اتاق اصناف با هماهنگی بخش بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعریف، تعیین و ساماندهی شبکه توزیع کالاهای تنظیم بازار اقدام و به نحوی عمل شود که ضمن رعایت مصوبات قبلی کارگروه تنظیم بازار و کمیته تامین و توزیع با استفاده از عاملین توزیع قبلی تمهیدات لازم در خصوص جغرافیای هدف با اولویت مناطق محروم، حاشیه شهر و آسیب پذیر و فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های کارگری، کارمندی امکان ثبت اطلاعات در سامانه شامل اطلاعات قبلی و سوابق عاملین توزیع مدیریت شده و فراهم شود.
وی گفت: با توجه به اعلام سازمان غله مبنی بر افزایش قیمت شکر هر کیلوگرم 400 تومان؛ قیمت شکر بسته بندی به قیمت چهار هزار و150 تومان در درب کارخانه و چهار هزار و 350 تومان برای مصرف کننده افزایش و تعیین شد.
قاضی هرسینی افزود: مقرر شده قیمت شکر بسته بندی و قند بسته بندی با شکر تنظیم بازار برابر روند قبلی و با تعیین سهمیه شهرستانی مدیریت توسعه بازرگانی و صدور حواله مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها با معرفی عوامل توزیع و نظارت دستگاه های مربوطه انجام شود.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: مقرر شده عاملینی که قبل از تاریخ اعلام قیمت جدید شکر وجه واریز کرده اند شکر خود را به نرخ قدیم تحویل بگیرند و باید تمام سهمیه دریافتی را به نرخ قدیم بین مصرف کنندگان توزیع نمایند.
وی خاطرنشان کرد: مقرر شده شکر بسته بندی شده به نرخ دولتی با توجه به نوع و کیفیت بسته بندی به قیمت درب کارخانه سه هزار و 700 تومان برای هر بسته و قیمت چهار هزار تومان برای مصرف کننده تعیین گردد و بسته بندی شکر حداقل و ترجیحا یک کیلوگرمی انجام شود.
وی گفت: همچنین مصوب شده با توجه به اعلام نارضایتی واحدهای بسته بندی شکر معرفی شده به کارخانه ارومیه که با وجود واریز وجه هنوز شکری دریافت نکرده اند شرکت غله منطقه 9 پیگیری لازم جهت تسریع در تحویل و حمل سهمیه با استان آذربایجان غربی به عمل آورد.
وی با اشاره به اینکه برابر مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان مقرر شده برای حمایت از تولیدکنندگان نان برنجی و نان روغنی در ماه مبارک رمضان، سهمیه شکر برای این صنف در نظر گرفته شود، افزود: مقدار 100 تن شکر از سهمیه آتی به این صنف اختصاص می یابد.
قاضی هرسینی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم تسریع در توزیع شکر سهمیه صنف شهرستان ها شرکت غله و بازرگانی منطقه 9 می بایست هماهنگی لازم را برای دریافت سهمیه مربوطه توسط اتحادیه این صنف معرفی به عمل آورد و در اسرع وقت تعیین تکلیف نماید.
به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی از آن برداشت می شود.
از مجموع اراضی کشاورزی استان، سالانه حدود 11 هزار هکتار به کشت چغندرقند اختصاص داده می شود که در این سطح، حدود 90 هزار تن محصول برداشت می شود.
در استان کرمانشاه 2 کارخانه قند بیستون و اسلام آباد غرب فعال است که در کارخانه قند بیستون سالانه حدود 44 هزار تن شکر در کارخانه قند بیستون تولید می شود که پنج درصد کل شکر تولیدی کشور می باشد.
همچنین ظرفیت تولید کارخانه قند اسلام آباد غرب نیز سالانه حدود هشت هزار تن است.
براساس اعلام مسئولان استان، مجوز ساخت 2 کارخانه قند جدید در کنگاور و صحنه نیز صادر شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار