بهرام درویشی در گفتگو با تابناک:
به گزارش خبرنگار تابناک، مهندس درویشی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با حضور در دفتر خبرگزاری تابناک، با خبرنگاران این مجموعه خبری گفتگو کرد.
کد خبر: ۷۴۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 14 May 2019

 درویشی گفت : ماموریت شرکت آب منطقه ای تامین آب شرب کشاورزی و صنعت از طریق مهار و استهسال است.

 وی درخصوص اهداف سازمان در سال گذشته گفت: اکثریت اهداف سازمان از جمله تامین آب شهر پاوه به میزان ۵۳ لیتر به عنوان مرحله اول طرح آبگیری سد مخزنی شرف شاه عملی شده و همچنین اهداف دیگری نیز دنبال میشود از جمله مطالعه طرح های آبرسانی و مطالعه سدهای مخزنی که مهم ترین آن آبرسانی به شهرستان های جوانرود، گیلانغرب و صحنه است که از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

 درویشی درخصوص وضعیت منابع مالی گفت : این سازمان ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته و در سال گذشته بیش از ۶۵‎ درصد تخصیص یافته است.

 وی همچنین درخصوص سدهای استان گفت : ۱۰سد مخزنی درحال بهره برداری است و با احتساب ۲ سد دیگر که به مرحله آبگیری رسیده، در مجموع ۱۲سد داریم و حجم مخازن ۱۰۰‎ درصد پر از آب است و ۱میلیارد  و ۳۵۰میلیون متر مکعب ذخیره آب در مخازن داریم.

 درویشی در خصوص میزان خسارت وارد شده به سازمان در سیل اخیر گفت : خسارات ها در دو بخش زیر ساخت ها و تاسیسات است که چیزی حدود صد و سی و شش میلیارد تومان خسارت زیر ساختی و هزار و پانصد و شصت میلیارد تومان مجموع خسارت های وارد شده در سیل اخیر است.

 وی درخصوص سد قشلاق صحنه گفت :  این سد آماده است اما مخزن به دلیل مسائل حقوقی بین اوقاف و جهاد کشاورزی خشک است.

 مدیرعامل آب منطقه ای در ادامه افزود :  چهار هزار مورد تجاوز به حریم بستر رودخانه ها داریم که ۴۴۱ مورد در حریم شهری شهر کرمانشاه است.

 درویشی درخصوص ساماندهی آبشوران، پیشرفت آنرا 45 درصد و هزینه اجرایی را تا کنون ۹۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

 ایشان درخصوص مطالبات پیمانکاران گفت : درلایحه بودجه سال ۹۸ با اخذ بودجه اختصاص یافته، بدهی پیمانکاران پرداخت خواهد شد.

 وی از وجود ۲۳ دشت مطالعاتی در استان خبر داد که ۱۳دشت آن ممنوعه است و می‌توان ۱میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب در این دشت ها برداشت کرد و ۱میلیارد و ۸۸ میلیون متر مکعب از ذخایر استراتژیک برداشت شده است.

 درویشی از صدور مجوز احداث سد بیستون در ۱۵ کیلومتری شهر کرمانشاه خبر داد که موافقت های اولیه آن از سوی وزارت نیرو صادر و طرح آن در حال اجرا است.

 وی درخصوص سد آناهیتا کنگاور گفت : این سد اکنون فعال است و اعتبارات آن جذب شده اما همچنان با کمبود بودجه مواجه است.

 ایشان درخصوص پروژه آبرسانی کرمانشاه که یک پروژه مهم ملی است گفت : با افتتاح این پروژه در سال ، ۶۳ میلیون متر مکعب آب از سد گاوشان توسط خط انتقال ۷۰ کیلومتری و در حدود ۸۰ هزار متر مکعب مخزن در سطح شهر کرمانشاه توزیع می‌شود که اکنون ۷۵‎ درصد پیشرفت داشته است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار