معاون میراث فرهنگی کشور به منظور بازدید میدانی از منطقه و بررسی روند تکمیل پرونده ثبت جهانی حریم منظر تاریخی فرهنگی اورامانات امروز وارد شهرستان پاوه شد.
کد خبر: ۷۴۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 16 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک ، بازدید از شهر نودشه و تعدادی از روستاهای منطقه بخشی از برنامه سفر کاری دکتر طالبیان خواهد بود، در این بازدید شهاب نادری نماینده مردم شریف اورامانات ، دکتر امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان و فرهاد عزیزی مدیرکل پایگاه های میراث جهانی کشور معاون میراث‌فرهنگی کشور را همراهی می کنند.

 طالبیان در بازدید از منطقه اورامانات اظهار داشت : چندین سال است موضوع ثبت جهانی اورامانات را که شامل کردستان و کرمانشاه می‌شود دنبال می کنیم و این منطقه برای سازمان میراث فرهنگی دارای اهمیت بسیار زیادی است.

 وی با بیان اینکه ثبت جهانی اورامانات بدون مشارکت مردم امکان‌ پذیر نیست، اظهار داشت : نمای برخی از ساختمان‌های روستاهای منطقه اورامانات نیاز به همسان‌سازی دارد که اصلاح آن‌ها برای تکمیل پرونده اورامانات لازم و ضرری است.

 طالبیان با اشاره به این‌ که تدبیری برای ایجاد زیر ساخت های لازم نیز باید اتخاذ شود، اظهار کرد: ثبت جهانی اورامانات تنها منحصر به بافت معماری منطقه نمی‌شود و منظر فرهنگی این منطقه که شامل هنر، صنایع دستی، آداب و رسوم، زبان کردی، البسه محلی و... می شود نسبت به بخش معماری منطقه به مراتب دارای اهیمت بیشتری است.

 معاون سازمان میراث فرهنگی کشور در ادامه با اهمیت خواندن منطقه اورامانات به لحاظ جغرافیایی و استراتژیکی و مرزی بودن آن تاکید کرد: گردآوری پرونده ثبت جهانی اورامانات یک تکلیف و وظیفه است که بر عهده ما مسئولان به عنوان خدمتگزاران مردم قرار دارد.

 طالبیان در پایان گفت : مدیر پایگاه ملی اورامانات مشکلات را جزءبه‌جزء باید پیگیری و دنبال کند و تلاش می کنیم در روند گردآوری پرونده اورامات به مناسبت هفته میراث فرهنگی که در پیش است تسریع صورت گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار