فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از اشتغالزای ۲۰۷۸ مددجو توسط این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 16 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک ، مدیرکل بهزیستی صبح امروز در نشست خبری به خدمات ارائه شده توسط این سازمان اشاره کرد و گفت : اصحاب رسانه چشم بیدار ملت هستند و می توانند نیازهای بهزیستی را منعکس کنند.

 رضوان مدنی افزود : بهزیستی نهادی است که خدماتی را ارائه و جامعه هدف آن بسیار گسترده است، امکانات موجود ، بودجه و نیروهای انسانی اجازه خدمت به این حجم از کار را نمی دهند و خیلی از مردم نیازمند محتاج این خدمات هستند و علاوه بر کمک های مالی، نیازمند کمک فکری نیز هستیم.

 وی در ادامه گفت : سال گذشته در ۵ مرکز مشاوره ژنتیک استان تعداد ۳۰۷۰ زوج تحت مشاوره قرار گرفتند که ۲۱۷ مورد درخواست آزمایش ژنتیک دادند که ۳۷ مورد آن مربوط به آزمایشات ژنتیک قبل از بارداری بوده است.

 ایشان در ادامه افزود : تعداد ۵ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست ، بد سرپرست و یا سر راهی داریم که ۶۷ کودک در آنجا نگهداری می‌شوند.

 مدیرکل بهزیستی خاطر نشان کرد :  ۱۳ مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی در شهرستان‌های مختلف استان فعال است و سال گذشته ۴۳ هزار و ۵۳۳ نفر پذیرش شدند که به تعداد ۲۱۷ هزار و ۶۶۵ نفر خدمات ارائه شده است.

 وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۲ مرکز نگهداری از معلولان زیر ۱۴ سال و ۵ مرکز نگهداری شبانه روزی بالای ۱۴ سال وجود دارد، عنوان کرد: ۲ مرکز بیماران روان مزمن در استان فعال هستند که ظرفیت ۳۷۰ بیمار را دارا است.

 رضوان مدنی در ادامه به فعالیت یک خانه امن با ۱۲۲ مددجو اشاره کرد و گفت : یک مرکز خانه سلامت دختران داریم که در سال گذشته ۱۰۹ نفر از دختران بد سرپرست و بی سرپرست و دختران فراری را تحت پوشش قرار داده است.

 وی از وجود ۳۹ مرکز ترک اعتیاد در استان خبر داد و گفت : از این تعداد ۲۲ مرکز ماده ۱۵، ۲ موبایل سنتر، ۱۰ مرکز درمان سرپایی و ۷ مرکز گذری هستند که ۱۱ هزار ۷۷۹ نفر را تحت درمان دارند.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵ مرکز سرپناه برای مردان و یک مرکز برای زنان تهیه و تجهیز شده است که در سال ۹۸ به ۲۶۹ نفر در این مراکز ارائه خدمات شده بیان داشت: ۱۱۴ مرکز شبانه روزی و ۳۰۹ مهد کودک در استان فعالیت می‌کنند که در مهد کودک‌ها حدود ۲۳ هزار کودک تحت آموزش‌های لازم قرار می‌گیرند.

 وی گفت: ۳۳ پایگاه سلامت اجتماعی داریم که به این منظور کانکس‌هایی تهیه شده که در حاشیه شهرها مستقر هستند و به مراجعین مشاوره‌های لازم ارائه می‌شود.

 رضوان مدنی همچنین به خدمات مرکز مداخله و مشاوره طلاق در استان اشاره داشت و خاطر نشان کرد: در این راستا ۳۶ مرکز مشاوره داریم که ۵۶۰۵ پرونده توسط روانشناسان مشاوره تشکیل شده که با مشاوره‌های انجام شده ۷۵۵ پرونده طلاق به سازش بین زوجین منجر شد.

 وی از غربال گری شنوایی تعداد ۲۷ هزار و ۲۱۹ نوزاد و غربال گری بینایی ۶۸ هزار و ۲۱۸ کودک ۳ الی ۶ سال در مراکز بهزیستی خبر داد و افزود: در سال ۹۷ تعداد ۱۲۱ هزار کودک تحت آزمایشات پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای بحث واگذاری مسکن به معلولان تاکنون ۳ هزار و ۹۶۸ واحد تحویل داده شده است.

 وی همچنین در ادامه تصریح کرد: تعداد ۱۴۸۰ مرکز مشاوره تلفنی داریم که ۱۹۰۶۰ مورد تماس داشتیم همچنین ۶۰ مرکز حضوری داریم که در سال ۹۷ تعداد ۳۴۳۶۰ نفر مراجعه حضوری به ثبت رسیده است.

 رضوان مدنی بیان داشت: در حال حاضر تعداد ۴۸۷۷ مورد پشت نوبتی داریم که به علت کمبود بودجه نتوانستیم این تعداد را تحت پوشش قرار دهیم.

 وی در پایان گفت: در بحث اشتغال با پرداخت وام به ۲۰۷۸ مددجو توانستیم ایجاد اشتغال داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار