مدیرکل فنی و حرفه ای از آموزش بیش از سه میلیون نفر ساعت در سال 97 خبر داد.
کد خبر: ۷۴۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 18 May 2019

 به گزارش خبرنگار تابناک،  یاور محمدی مدیر کل فنی حرفه ای استان کرمانشاه با حضور در دفتر خبرگزاری تابناک ضمن تبریک افتتاح این دفتر، با خبرنگاران این مجموعه خبری گفتگو کرد.

 محمدی گفت : با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب، سال ۹۸ سال رونق تولید است یعنی استقلال اقتصادی و بالابردن توان مندی اقتصادی در تولید، حالا این تولید در تمامی زمینه ها از جمله حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات، صنایع و گردشگری و... را شامل می شود، لذا کسانی که متولی بحث آموزش هستند باید براساس ظرفیت استان حرکت کنند  و در سال ۹۸ متناسب با شعار سال یک تجدید نظر در مسیر حرکت انجام دهند.

 وی در ادامه افزود : فنی و حرفه ای یک ساختار دولتی و مشخصی دارد، اما می‌توان ایده داد، لذا ما در بیشتر شهرستان ها واحد فنی و حرفه ای را به صورت مرکز آموزشی تخصصی هدف گذاری کردیم و با توجه به ظرفیت های آن شهرستان، آموزش ها را پیش بردیم، بعنوان مثال در شهرستان صحنه جوشکاری بر جسته شد که البته این به معنای فراموشی دیگر آموزش ها نیست، بلکه به معنای تمرکز روی نوع تخصصی آموزش است.

 مدیرکل فنی و حرفه ای افزود : بخش کشاورزی با توجه به شرایط استان خود نمایی می‌کند،. لذا در این زمینه آموزش های تخصصی نیز داریم و در حوزه صنعت نیز باید تلاش را بیشتر کنیم و ان شاء الله در سال ۹۸ در دو حوزه دیگر نقش آفرینی کنیم، در شورای مهارت طرحی ارئه شد که دستگاهای دیگری که در حوزه اقتصادی کار می‌کنند، همچون صنعت و معدن، میراث فرهنگی، فناوری اطلاعات و جهاد کشاورزی که دستگاه های برجسته هستند را شریک فنی و حرفه ای قرار دهیم و در حوزه آموزش قدم برداریم

 محمدی در ادامه گفت : فنی و حرفه ای برنامه های خود را طبق روال گذشته ادامه خواهد داد و تحولی که ایجاد کردیم با توجه به نیازهای استان برنامه ریزی شده تا آموزش گسترده تری ایجاد و استان کرمانشاه جز اولین استان کشور در حوزه فنی و حرفه ای است.

 ایشان در  افزود : بخش قابل توجهی از جوانان تحصیل کرده ما بیکار و متقاضی کار هستند لذا طرحی به عنوان راه اندازی مراکز مهارت آموزی و مشاوره در دانشگاه ها و در چهار چوب قوانین دانشگاه در حال برسی و اجرا است که مهارت ها طبق استانداردهای فنی و حرفه ای انجام شود و با واحدهای کار یابی نیز هماهنگ کرده ایم و افرادی که فارغ‌التحصیل و بیکار هستند لیست آنها را گرفته و با پرداخت هزینه ای مختصر  آنها را وارد واحد مهارت آموزشی کنیم که در کنار مهارت و آموزش شغلی داشته باشند، اینجا واحد های کاریابی وارد عمل و به تناسب نیاز در زمینه های مختلف، به مراکز اشتغال معرفی می‌شوند  

 محمدی درخصوص مناطق محروم و تفاهم نامه صورت گرفته با وزارت کشور و استانداری گفت : محله های محروم که در نقاط مختلف استان هستند و تبدیل به باری برای کمیته امداد و بهزیستی شده اند را در حوزه های مختلف مثل صنایع دستی، فرش و گلیم و... آموزش و آنان را توانمند می‌کنیم و مدرک فنی و حرفه ای که ارئه می‌شود یک گواهی بین المللی است.

 وی افزود : در سال ۹۷ حدود ۳ میلیون نفر ساعت آموزش را بعنوان هدف داشته ایم اما با تلاش همکاران این ساعت  به 3 میلیون و 800 ساعت افزایش یافت که بیشتر آموزش ها در حوزه صنایع و اکثر کارآموزان ما آقا، ولی در مراکز آموزشی آزاد، آموزش ها در حوزه خدمات و اکثریت آنان خانم هستند.

 مدیرکل فنی و حرفه ای در پایان درخصوص آموزش زندانیان نیز گفت : متاسفانه بخش زیادی از زندانیان مربوط به مواد مخدر است و آموزش های که در زندان داده می شود باعث  شده که برگشت آنها به زندان کمتر شود

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار