استاندار کرمانشاه از تدوین سند سه ساله اشتغال ( 98 تا 1400) استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ 18 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، مهندس بازوند استاندار کرمانشاه عصر شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۸ در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت : رهبر معظم انقلاب در برنامه افطاری ماه رمضان بر رفع موانع پیش روی رونق تولید تاکید جدی داشتند و بر این اساس، امسال را به عنوان سال رونق تولید نامگذاری کردند که این مهم با جذب سرمایه گذاری جدید تحقق می شود.

وی افزود : بانک ها در زلزله آبان ماه ۹۶ کمک بسیاری به استان کردند و انتظار می رود در رونق تولید و ایجاد اشتغال نیز نقش آفرین باشند، ۲۰‌ درصد از سپرده های مردم استان‌ کرمانشاه در حدود ۴ هزار میلیارد تومان در اختیار بانک‌های خصوصی است و این‌ بانک ها باید سهم خود در اشتغال استان را مشخص کنند و قرار نیست برخی‌ با سپرده های مردم کرمانشاه در تهران برج سازی کنند.

بازوند تأکید کرد : کمیته ای‌‌ با محوریت معاونت اقتصادی تشکیل می شود تا وضعیت سپرده های مردم در بانک های خصوصی و نحوه مصرف آن را رصد کنند و در صورت اثبات این موضوع که سپرده ها در جایی غیر از استان مصرف شده است؛ با متخلفین‌ حتما برخورد می شود.

ایشان در ادامه گفت : متاسفانه بانک کشاورزی با استناد به یک نامه دیوان محاسبات سریعا و بدون اطلاع کارگروه اشتغال استان، پرداخت وام اشتغال روستایی به تمامی‌طرح های خارج از حوزه کشاورزی را متوقف کرده است، در سال رونق تولید اینگونه رویکردها که به اشتغال و تولید استان لطمه می زند؛ به هیچ وجه قابل قبول نیست.

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود : دیوان محاسبات همانند دیگر مجموعه ها در قبال اشتغال جوانان و رونق تولید مورد نظر رهبر معظم انقلاب، دارای مسئولیت است و در نشست مشترکی که فردا با این مجموعه داریم تلاش می کنیم این موضوع را سریع تر حل کنیم.

بازوند با تاکید بر اینکه سند اشتغال سه ساله استان (۹۸ تا ۱۴۰۰) در دست تدوین است گفت : در اولین گام‌، برش سال ۹۸ این سند خرداد ماه تعیین تکلیف می شود و دولت ایجاد ۴۶ هزار شغل با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان را برای کرمانشاه در نظر گرفته است، البته این میزان تسهیلات برای این اشتغال کافی نیست و باید به سمت جذب آورده های بخش خصوصی نیز گام برداریم.

استاندار کرمانشاه در پایان گفت : در سال ۹۸ به دنبال کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در مقایسه با سال ۹۷ هستیم و برآوردهای لازم در زمینه میزان سرمایه گذاری و تعداد شغل مورد نیاز برای تحقق این موضوع در سند مربوطه در نظر گرفته شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار