جلسه مشترک معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان با همراهی مدیر کل منابع طبیعی، فرمانداری گیلانغرب و دیگر نهاد‌های مرتبط از جمله دادستانی و دادگستری گیلان غرب، شهر سرمست و نیروی انتظامی در محل فرمانداری گیلانغرب برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 19 May 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک، منطقه حفاظت شده قلاجه از سال ۷۸ تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است و از مناطق منحصر به فرد از نظر تنوع گیاهی و جانوری است. در مدیریت های اسبق متاسفانه بحث تخریب و تصرف اراضی در این منطقه توسط اداره کل حفاظت محیط زیست مغفول مانده بود و منابع طبیعی در این بخش ورود کرده بود، اما با دستور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و با توجه به اهمیت موضوع در خصوص تخریب و تصرف اراضی ملی، معاونت نظارت و پایش استان برای اولین بار در اداره کل، کارگروه تخصصی تخریب و تصرف اراضی ملی را تشکیل داد.

 نیروهای متخصص جهت ارزیابی میزان تصرفات به منطقه اعزام و از ۶ ماهه آخر ۹۷ تا کنون نزدیک ۵۰ پرونده در این راستا به مقام قضایی تقدیم شد و هر هفته معاونت نظارت و پایش پرونده های جدید را تنظیم و به مقام محترم قضایی معرفی میکند. 

 هم چنین پرونده هایی که سابقا منابع طبیعی در این راستا تشکیل داده بود نیز مورد پیگیری قرارگرفت و اقدامات پیشگیرانه ای در دست اقدام است، بخش طبیعی محیط زیست در حال ساماندهی منطقه و خروج مستثنیات از نقشه منطقه حفاظت شده و افزایش منطقه در نقاط دیگر است.

 ولی زاده معاون نظارت و پایش محیط زیست در این باره به خبرنگار تابناک گفت : ما حافظان این سرزمین هستیم و در مناطق تحت مدیریت اجازه دخل و تصرف غیر قانونی را نخواهیم داد و در مقابل متخلفان محیط زیست با تمام توان و با همکاری و مساعدت دستگاههای محترم قضایی و انتظامی خواهیم ایستاد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار