بهزاد شیرزادی در گفتگو با تابناک:
رئیس بهزیستی شهرستان گیلانغرب از توسعه و کیفی سازی خدمات به بیش از ۲ هزار مددجوی که در زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند خبر داد.
کد خبر: ۷۴۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 22 May 2019

بهزاد شیرزادی در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت : سازمان بهزیستی در برنامه ششم توسعه به عنوان متولی سلامت جامعه معرفی شد که در راستای کاهش آسیب ها در مهر سال ۹۶ توانستیم با کمک سازمان بهزیستی و متولیان شهرستان، استان و کشور، اورژانس اجتماعی ۱۲۳ را راه‌اندازی کنیم که نقطه عطفی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان بود.

 وی افزود: ما همزمان با افتتاح اورژانس اجتماعی استارت کاهش آسیبهای اجتماعی را بشدت پیگیری کردیم و در حوزه های مختلف آسیبهای اجتماعی شهرستان فعالیت داشتیم از جمله  بحث کودک آزاری ، همسر آزاری ، سالمند آزاری ، کودکان خیابانی و مباحثی از این قبیل.

 شیرزادی اظهار داشت : کارشناسنان اورژانس اجتماعی ما شامل شش نفر روانشناس متخصص هستند که در این حوزه فعالیت‌ دارند و همشهریان عزیز میتوانند با شماره گیری 123 به راحتی با کارشناسان ما در حوزه اورژانس اجتماعی ارتباط برقرار کنند.

 وی تصریح کرد : ما در سال 97 و 98 در بحث مشاوره و خودکشی ، فعالیت داشتیم که به لطف خدا آمار بسیار خوبی در این زمینه بدست آوردیم، در بحث کاهش خودکشی که تقریبا در شهرستان هم مشهود هست ما افکار خودکشی را بررسی و در سال 97 به جد پیگیر آن بودیم.

 رئیس بهزیستی گیلانغرب خاطرنشان کرد : کارشناسهای ما در بحث آموزشهای فرزند پروری و آموزشهای ارتباط نزدیک با افراد خانواده، ارتباط نزدیک نوجوان با والدین و ارتباط درست با نوجوانان در حوزه اعتیاد و بحث رفتارهای درستی که باید داشته باشند فعالیت دارند.

 وی افزود: تلاش ما این است که ان شاء الله در تمام حوزه های کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت داشته باشیم و قطعاً عملکرد ما در این زمینه طبق آماری که به مراکز بالا دستی ارائه داده ایم آمار مثبتی بوده است.

 ایشان در ادامه گفت : در بحث جامعه هدف ، ما نزدیک 2000 خانوار مددجوی تحت پوشش داریم که این افراد شامل معلولین توانبخشی، زنان سرپرست خانوار ، ایتام و نیازمندان می باشند و ما خدماتی را به آنها ارائه می‌دهیم.

 شیرازدی اظهار داشت : در بحث مسکن زلزله زده ها حدود 280 واحد تخریبی در زلزله سال 96 و 97 داشتیم که به لطف خدا با پیشرفت بالای 80 درصد در پایان کار هستیم و ما خوش بین و امیدوار هستیم که ان شاء الله تا اول مهر به صورت کلی مسکن ها را واگذار کنیم

 رئیس سازمان بهزیستی شهرستان گیلانغرب در پایان افزود : سازمان بهزیستی در حوزه های مختلف فعالیت دارد و دارای 144 وظیفه است که نشان دهنده این ست بهزیستی یک سازمان بسیار مهم و اجتماعی تلقی شود و ما در بحث آسیبهای اجتماعی ، فرزند پروری ، کودکان ، مهدکودک، پیشگیری از معلولیت ها، پیشگیری از تولد کودکان معلول، پیشگیری از ناشنوایی و غربالگری ناشنوایی فعال، که بیشتر این فعالیت ها حتی تا زمان سالمندی نیز ادامه دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار