گزارش اختصاصی تابناک:
در سایه بی نظارتی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران، برخی از آتلیه‌ها با سواستفاده از موقعیت شغلی خود اقدام به انتشار تصاویر خصوصی مردم میکنند.
کد خبر: ۷۴۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 30 May 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک ، فیلمبرداری و عکسبرداری از مراسم عروسی، بدلیل حساسیت‌های فرهنگی آن، در زمره حرفه‌هایی است که علاوه بر تخصص لازم، نیازمند اخذ مجوزهای رسمی نیز هست؛ اما پردرآمد بودن این شغل، باعث جذب برخی فرصت‌طلبان شده که بدون مجوزهای لازم و حتی بدون داشتن مکان اختصاصی اقدام به کسب درآمد از این راه می‌کنند و در این مسیر ثبت خاطرات زیباترین شب خانواده‌ها را بخطر می‌اندازند.

تصاویر خصوصی مردم در دستان فرصت طلبان

برخی صنوف علاوه بر پروانه کسب نیاز به کارت شناسایی عکس دار صادر شده از اتحادیه نیز دارند ، مانند عکاسان و فیلمبرداران که خارج از محل کسب خود نیز فعالیت صنفی دارند.

با این تفاصیل ، متاسفانه این روزها در فضای مجازی شاهد فعالیت برخی از این آتلیه های بدون جواز هستیم که علاوه بر تبلیغ کار خود ، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی عروس و داماد ، رقص مختلط و ترویج شراب خواری میکنند و حتی در مراسم عروسی بصورت لایو (زنده) مراسم را در صفحه اینستاگرام خود بصورت رقص مختلط انتشار میدهند که این موضوع علاوه بر زیر سوال بردن اعتقادات اسلامی ، باعث انتشار تصاویر خصوصی مردم در فضای مجازی و زمینه سواستفاده را فراهم میکند که تشکیل هزاران پرونده در مجامع قضایی خود گواه این صحبت است.

خبرنگار تابناک جهت برسی ، این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و در تحقیقات خود متوجه شد که در شهر کرمانشاه 450 آتلیه عکاسی و فیلمبرداری وجود دارد که از این تعداد ، 65 نفر از این فیلمبرداران بدون جواز کسب یا کارت مباشر در حال فعالیت بوده ، که حتی برخی از آنان به مدت هشت سال است که بدون جواز کسب مشغول عکاسی و فیلمبرداری هستند و به شیرین ترین و خصوصی ترین تصاویر خانوادگی مردم این شهر دسترسی دارند که این سوال مطرح میشود آیا آنان صلاحیت لازم را دارند ؟

موضوع از طریق خبرنگار تابناک بصورت تلفنی و حضوری به اطلاع رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرمانشاه رسید که ایشان با قبول این اتفاقات ، وعده پگیری داد اما متاسفانه با گذشت چندین ماه از این وعده ، نه تنها اقدامی صورت نگرفته است ، بلکه بیشتر شاهد انتشار تصاویر خصوصی زوجین توسط این آتلیه ها هستیم.

نگاه دوم این ماجرا درعدم وجود جواز کسب ، فرار مالیاتی است که سالانه میلیاردها تومان از این فرار مالیاتی به جیب همین فرصت طلبان آنهم در سایه بی نظارتی میرود.

و اکنون سوال ما این است که اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران برای برخورد با چنین فرصت طلبانی چه کرده اند ؟ که البته انتظار داریم دادستان محترم بعنوان نماینده قانونی مردم و در دفاع از حقوق آنان ضمن برخورد با کم کاری و عدم مدیریت اتحادیه مربوطه ، نسبت به برخرود با این دست از آتلیه ها اقدامات لازم را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار