نماز عید فطر به امامت نماینده ولی فقیه آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه با حضور پرشکوه آحاد مردم مومن کرمانشاه در بلوار شهید بهشتی برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 05 June 2019

آیت الله علما ضمن تبریک این عید به مسلمانان جهان در خطبه های نماز عید فطر گفت: فلسفه ماه مبارک رمضان تقوا است وخوش به حال بنده ای که در این ماه اهل عبادت خداوند بوده است.
فضای ماه مبارک رمضان از جمله ادعیه،مناجات ها، روزه گرفتن ها، تلاوت قرآن وشب های قدر اسباب وابزاری است که خداوند در اختیار انسان قرار داده تا با استفاده از این ابزار به مقام خلیفه الله نائل شود.وگرنه خداوند احتیاجی به دهان بستن وعبادت ما ندارد.
وی اظهار کرد: وقتی بنده خدا باشیم خداوند همه چیز را در اختیار انسان قرار می دهد.
آیت الله علما عنوان کرد:آیت الله بهاالدینی نقل کردند امام در پاسخ به نکاتی که خدمتشان عرض کردم فرموده بودند: همه چیز در اختیار من است و من در اختیار خداوند هستم.
در ادامه افزود: این همان حقیقت عبادت است که انسان کاملا در اختیار خداوند باشد.
آیت الله علما با بیان اینکه ما باید توشه یک سال را از این ماه برداشت کنیم عنوان کرد:ماه رمضان عید عرفا و ابتدای سال اهل معناست.
امام جمعه کرمانشاه در پایان با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام که فرمودند:اطاعت وبندگی خدا تجارتی تماما سود است و هیچ ضرری در آن معنا ومفهوم نداردتاکید کرد:بندگی خداوند سبب افزود کرامت انسان می شود.

نماز عید فطر به امامت نماینده ولی فقیه آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه با حضور پرشکوه آحاد مردم مومن کرمانشاه در بلوار شهید بهشتی برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار