رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلام آباد غرب حمایت های این سازمان از زنان سرپرست خانوار را تشریح کرد
کد خبر: ۷۵۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 06 June 2019

فرشته اکبری در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت : شاخه حمایتی ما شامل زنان سرپرست خانوار، از کار افتاده ، دختران خود سرپرست و شاخه امور توانبخشی شامل معلولین جسمی، ذهنی و پیشگیری است که طیف گسترده ای از خدمات برای افراد بهبود یافته را شامل می‌شود.

وی افزود : در بخش اجتماعی حدود ۶۰۰ پرونده داریم که خدمات ما در اورژانس اجتماعی اعم از کودک آزاری، سالمند آزاری و دختران فراری است و تا رفع مشکل تحت حمایت قرار می‌گیرند.  

ایشان در ادامه تصریح کردند : در حوزه توانبخشی، ( c b r ) که شامل معلولان ذهنی، جسمی، شنوایی، گفتاری، ضایعه نخاعی، اعصاب و روان، ارائه خدمات مستمری اشتغال، مسکن و... می‌شود که پرونده های توانبخشی با توجه به اعتبار پشت نوبت و طرح معیشت، ۴ هزار پرونده تحت حمایت در حوزه توانبخشی را داشته ایم.  

اکبری در ادامه گفت : برای دانشجویان تحت حمایت بهزیستی، با توجه به نوع و شدت معلولیت ، حدود۷۰ درصد شهریه دانشگاهی را متقبل می‌شویم که در قالب طرح c b r به ۱۴۰۰پرونده خدمات ارائه می‌شود. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلام آباد غرب تعداد مهدهای تحت نظارت بهزیستی را ۱۷مهد خواند که ۱۲مهد شهری و ۵ مهد روستای درحال فعالیت هستند. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد : در بخش اشتغال، ۱۲۰ مورد اشتغال رصد شده داشته ایم و در بخش پیشگیری، ارائه خدمات کاهش آسیب برای معتادان، سرپناه شبانه و پذیرش در تنها کمپ شهرستان و ارائه خدمات مشاوره ای ، اجرای طرح اجتماع محور در بخش پیشگیری بوده است، علاوه بر این، در محلات آسیب خیز و روستاهای اطراف از جمله چغازرد ، شیان ، میر عزیزی و چقا کبود، طرح بینایی سنجی کودکان ۳ تا ۶سال، طرح غربالگری شنوایی نوزادان از بدو تولد، پرداخت یارانه درمان اعتیاد و پرداخت وام خود اشتغالی در حوزه پیشگیری معتادین بهبود یافته را دنبال می‌کنیم.  

فرشته اکبری در پایان تعداد واحد های ساخته شده در سال ۹۷ با توجه به زلزله اخیر را ۷۸ واحد تخریبی نوع یک و ۱۴۶ واحد نوع ۲ اعلام کرد و گفت : از مجموع ۲۲۶ مورد، ۳۵ واحد نوع یک دردست اقدام است و از واحد تخریبی نوع ۲ نیز ۳۵ واحد تا مرحله پرداخت پیش رفته که در بحث وام نیز، حمایت های بصورت پرداخت وام بلاعوض داشته ایم. 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار