آغاز مرحله اجرایی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون ، همزمان با سایر استانهای کشور ، در مرکز کرمانشاه و مراکز شهرستانها
کد خبر: ۷۵۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 08 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان صبح امروز در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس در تمام مراکز شهرستان‌ها انجام شد با تشریح اهداف و اقدامات این طرح گفت:هم اکنون این طرح ملی در تمام کشور و تمام شهرستان‌های استان توسط فرمانداری‌ها و مدیران شهرستان درحال برگزاریست.

وی افزود: قبل از برگزاری آیین افتتاح رسمی کشوری، همکاران ما در استان فعالیت خود را آغاز کردند و با توجه به اینکه سایت چند روزی است باز شده تا این لحظه ۱۸۹۹۴۱ نفر در سامانه ثبت نام و غربالگری شده اند.

شکیبا در ادامه گفت:جمعیت هدف ما در استان یک میلیون نفر است که تا پایان این طرح حداقل باید هشتصد هزار نفر از این جامعه هدف غربالگری شوند و این طرح مورد حمایت دانشگاه علوم پزشکی و ریاست این دانشگاه است.

شکیبا اظهار کرد: ما ابتدا با مشکل تهیه دستگاه‌های فشار خون مواجه بودیم، با توجه به اینکه سراسر کشور در حال خرید دستگاه بودند شرکت‌های عرضه کننده، موجودی نداشتند و ما توانستیم با حمایت‌ها و کمک‌های دانشگاه علوم پزشکی این دستگاه‌ها را تهیه کنیم.

معاون بهداشت علوم پزشکی خاطر نشان کرد: جمعیت هدف در هر شهرستان به طور جداگانه مشخص شده است که تا امروز و پیش از شروع رسمی طرح موفق به غربالگیری حدود دویست هزار نفر شده ایم که گیلان غرب بیشترین و شهرستان کرمانشاه کمترین میزان ثبت در سامانه غربالگری را داشته است.

وی گفت:انتظار داریم همه مراکز در یک بسیج ملی تلاش کنند تا تمامی جمعیت هدف در این طرح غربالگری شوند.

شکیبا در خاتمه افزود: برای ایجاد رقابت در شبکه‌های شهرستان ها، هر هفتاد و دو ساعت در یک نامه رسمی عملکرد شبکه‌ها به مدیران و روسای مراکز بهداشت ارسال می‌شود تا هر شبکه از وضعیت و جایگاه خود در استان مطلع و بتواند با تلاش و کار بیشتر جایگاه خود را در سطح استان و کشور ارتقا ببخشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار