فضل الله شیری در گفتگو با تابناک:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه یکی از علل مهم تلفات و تصادفات جاده‌ای را عدم رعایت فرهنگ ترافیک توسط راننده‌ها دانست.
کد خبر: ۷۵۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 13 June 2019

 سرهنگ فضل الله شیری در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت : برای بهبود وضعیت فرهنگ ترافیک و رانندگی سه عامل اصلی اثر گذار وجود دارد که مانند سه ضلع مثلث هستند، این عوامل برای ارتقاء سطح فرهنگ رانندگی باید همزمان و پا به پای هم به جلو پیش بروند

 وی افزود : ضلع اول نهادها و اداراتی هستن که در زمینه فرهنگ سازی اثر گذار هستند ، ضلع دوم مهندسی زیرساختها که شامل مهندسی خودرو و راه و معبر است و سومین ضلع اعمال قانون توسط پلیس است.

 ایشان در ادامه گفت : در ضلع اول سی و پنج نهاد و اداره شامل خانواده، رسانه ها، صدا و سیما ، اداره ارشاد ، دانشگاه ، آموزش و پرورش و... است و آموزش فرهنگ ترافیک وظیفه این نهاد هاست و برای بهبود وضعیت فرهنگ رانندگی، آموزش را باید از همان ابتدای کودکی توسط خانواده ها آغاز کرد.

 سرهنگ شیری با اشاره به ضلع دوم و اینکه مناطقی هستند که به صورتی طراحی شده اند که برای راننده ایجاد انگیزه تخلف میکند گفت : قرار نگرفتن مکان درست دور برگردان ها، نبود تعداد کافی  پارکینگ در سطح شهر و... از این دست از موارد است.

 وی افزود : ضلع سوم اعمال قانون توسط پلیس است، با توجه به نرخ کم جریمه شاید جریمه ها به اندازه لازم بازدارنده نباشند، در کشورهای دیگر برای استخدام در شعل های دولتی گواهی عدم سو پیشینه تخلفات راهنمایی و رانندگی نیاز است تا بدانند فرد تا چه اندازه به حقوق شهروندی پایبند است، ولی متاسفانه در ایران قبح تخلفات راهنمایی و رانندگی از بین رفته است و احساس گناه در هنگام ارتکاب جرم در مردم به وجود نمی آید.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی بودجه ای مبنی بر ارتقا فرهنگ ترافیک دریافت نمی‌کند گفت : با این وجود از بحث فرهنگ ترافیک غافل نیستیم، با برگزاری آموزش چهره به چهره در مدارس و ادارات و آموزش همگانی ، باز آموزی به راننده های که موتور سیکلت شان توقیف شده و دادن گواهی نامه آموزشی به آنها ، حضور در صدا و سیما ضمن توضیح وضعیت ترافیکی و توصیه های فرهنگ ترافیکی ، ساخت حدود دوازده برنامه برای به تصویر کشیدن مغضلات ترافیکی را داشته ایم.

 ایشان در ادامه خاطرنشان کرد : این تنها بخشی از آموزش های همگانی پلیس است، هرجا که ظرفیت این را داشته باشد که آموزش بتواند به بهبود وضعیت فرهنگ ترافیک کمک کند، همکاران ما حضور پیدا میکنند.

 سرهنگ شیری در پایان گفت : رسانه های دیداری ، شنیداری ، فضای مجازی و مطبوعات وظیفه سنگینی در بهبود فرهنگ ترافیک و رانندگی دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار