لبنیات به شیر و سایر فرآورده‌های فرعی گفته می‌شود که از شیر به دست آمده از حیوانات تهیه می‌شود، انواعی از فرآورده‌های شیر شامل ماست، کره، پنیر، دوغ، کشک، خامه، سرشیر و ... است که هرکدام دارای خواص و طعم‌های متفاوتی هستند.
کد خبر: ۷۵۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 13 June 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک، لبنیات برای بدن انسان فواید بسیار بالایی دارد و از جمله خواص لبنیات برای بدن انسان می‌توان به تأمین کلسیم مورد نیاز، استحکام استخوان و دندان‌ها و همچنین جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره کرد.

 لبنیات به شیر و سایر فرآورده‌های فرعی گفته می‌شود که از شیر به دست آمده از حیوانات تهیه می‌شود، انواعی از فرآورده‌های شیر شامل ماست، کره، پنیر، دوغ، کشک، خامه، سرشیر و ... است که هرکدام دارای خواص و طعم‌های متفاوتی هستند.

 مصرف لبنیات باعث سلامت استخوان‌ها ، جلوگیری از پوکی استخوان ، حفظ سلامت دندان‌ها، مقاومت بدن در برابر آسیب‌ها و ضربه پذیری، افزایش انعطاف پذیری، افزایش هوش و ... است.

 اکنون با توجه به نیاز مهم لبنیات در سبد خانواده ها، در حالیکه هنوز درخواست صنایع لبنی برای افزایش قیمت محصولاتشان از سوی ستاد تنظیم بازار تصویب و ابلاغ نشده است، برخی از آنها اکنون اقدام به افزایش خودسرانه قیمت لبنیات کرده‌اند.

 پهلوانی رئیس بازرسی اتاق اصناف کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: این افزایش قیمت غیر قانونی است.

 وی افزود : طبق دستورالعمل های ابلاغی از اتاق اصناف ایران و سازمان صنعت و معدن هیچ گونه گران شدن اجناس قابل قبول نمی باشد، چراکه هرگونه افزایش قیمت باید در کمیته نظارت تصویب شود و سازمان حمایت از مصرف کننده این افزایش قیمت را اعلام کند و تا کنون دستورالعملی مبنی بر افزایش قیمت لبنیات سنتی ابلاغ نشده است.

 موسوی رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات در این باره به خبرنگار تابناک گفت : شیر خام تا کنون هیچگونه افزایش قیمت نداشته و تعدادی از لبنیاتی های سنتی با هماهنگی با یکدیگر خودسرانه اقدام به افزایش قیمت کرده اند و این افزایش قیمت در حال حاضر غیرقانونی است.

 مسعود بیگلری معاون بازرسی و حمایت از مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت در رابطه با این موضوع به خبرنگار تابناک گفت : باتوجه به افزایش قانونی لبنیات صنعتی ممکن است در چند روز آینده دستورالعملی مبنی بر افزایش قیمت لبنیات سنتی ابلاغ شود ولی تا کنون هیچ گونه مجوزی برای افزایش قیمت صادر نشده است.

 

به گزارش خبرگزاری تابناک، حال باید دید دستگاه های نظارتی برای رصد بهتر بازار و جلوگیری از سواستفاده برخی از کسبه چه تدابیری خواهد اندیشید، که البته مردم همواره قدردان اصناف منصف و دستگاه های نظارتی بوده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار