آتش سوزی در منطقه قراویز که از ظهر امروز آغاز شد، با همراهی نیرو‌های امدادی و مردم خاموش و منطقه شکار ممنوع قراویز از خطر حتمی نجات یافت.
کد خبر: ۷۵۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴ 13 June 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک، به دنبال آتش سوزی گسترده زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی حوزه قصرشیرین که ظهر امروز آغاز شد، خبرنگار تابناک سریعا در محل حاضر شد و متاسفانه به دلیل پیشروی آتش، مهار  و کنترل آتش از دسترس خارج و به سرعت به سمت زمین‌های حوزه سرپل ذهاب و از همه مهم‌تر منطقه محافظت شده و شکار ممنوع قراویز پیشروی کرد.

 با توجه به حساسیت این منطقه به دلیل اینکه زیستگاه بیش از هزار راس آهوی ایرانی است، زنگ در خطر بودن این زیستگاه به صدا در آمد و به همین منظور و برای جلوگیری از ورود آتش به منطقه و آسیب رساندن به این زیستگاه، با مدیریت میدانی مهندس جمالی نیا فرماندار شهرستان سرپل ذهاب و نهاد‌های مربوطه با تمام امکانات و دستگاه‌های ستاد بحران و دیگر دستگاه‌های امدادی هر دو حوزه سرپل ذهاب و قصرشیرین از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، دامپزشکی، اداره برق، شهرداری، هلال احمر، جهاد کشاورزی و تیپ ۷۱ و ۱۲۸ پیاده مکانیزه ارتش نیز جهت اطفای حریق وارد عمل شدند.

 از طرفی با توجه به فراخوان فرماندار سرپل ذهاب که علاوه بر بسیج تمام نهاد‌های مربوطه، از نیرو‌های مردمی نیز مشارکت در مهار آتش سوزی را خواستار شدند.

 آتش سوزی با کمک و همیاری مردم و نهاد‌های مربوطه مهار شد و خوشبختانه با اقدام به موقع هیچ خسارتی به حوزه استحفاظی سرپل ذهاب و به ویژه منطقه حائز اهمیت قراویز وارد نشد.

 به گزارش خبرگزاری تابناک، منطقه محافظت شده قراویز تنها زیستگاهی در کشور است که این تعداد آهوی ایرانی را در خود جای داده که نشان از حساسیت و مهم بودن منطقه را دارد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار