معاون فرهنگی، امور اقتصادی و توسعه وزارت کشور، بر اصلاح آئین نامه ساماندهی مبادله بازار‌های غیر رسمی تأکید کرد.
کد خبر: ۷۵۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 14 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، دین پرست معاون فرهنگی امور اقتصادی و توسعه وزارت کشور در شورای سازماندهی مبادلات مرزی که شب گذشته در استانداری کرمانشاه برگزار شد گفت : ما برای پیگیری روند اجرا ، از بازارچه های مرزی آذربایجان غربی ، کردستان و کرمانشاه بازدید کرده و در هر سه استان جلسه شورای ساماندهی بازار مرزی را برگزار کردیم.

 وی افزود : با توجه به نامه های دریافتی مبنی بر عدم رضایت و یا عدم امکان اجرایی شدن آئین نامه ، شخصاً با وزیر کشور دیدار و گفتگو کردم و امروز به دستور ایشان در این جلسه هستم تا به بررسی و رفع مشکلات این حوزه بپردازم.

 دین پرست تاکید کرد : آنچه که میخواهیم بر آن متمرکز شویم آئین نامه ساماندهی مبادله بازارهای غیر رسمی موقت مرزی است که توسط دولت در هفتم مرداد سال ۹۶ ابلاغ شده و این آئین نامه با نیت حفظ شأن، مقام، منزلت و کرامت  مرز نشینان علی الخصوص کسانی که از آنها به عنوان کولبر یاد می‌شود تنظیم شده است.

 وی همچنین با اشاره به تعدادی بازارچه غیر رسمی که تعطیل شدند به ابقا، ایجاد ، ادغام و منحل شدن بازارچه ها تاکید کرد و گفت : ما در کشور ۹ استان مرزی داریم که با ۷ کشور همسایه است ، بنابر این باید با بازارهای فعال قانونی مبادله داشته باشیم که درحال حاضر تعداد این بازارچه ها ۳۹ عدد است.

 در ادامه دین پرست از اختصاص کارتهای مرزنشینی و هزینه هایی که در راستای ساماندهی کولبران صرف شد و مشکلاتی که سر راه بود سخن گفت و بر لزوم اصلاح آئین نامه ها برای نتیجه گیری و بازخورد بهتر تاکید کرد.

 استان دار کرمانشاه در پایان مراسم با تشکر از حضور دکتر دین پرست گفت : در جلساتی که برای تصویب قسمت اول این آئین نامه تشکیل شد، از همان ابتدا متذکر شدیم که اجرایی نمی‌شود، در اصلاحیه دوم هم پیشنهاداتی داده شد که برای کارشناسی به جلسه هئیت دولت رفت و خروجی همین مصوبه کنونی است که غیر قابل اجراست.

 استاندار با در خواست از دکتر دین پرست برای بیان نظرات و پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح شد در هئیت دولت گفت : امیدواریم این آئین نامه هرچه زودتر اجرایی شود تا مشکلات مرزها نیز حل شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار