محبت جمالی نیا در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب درخصوص آتش سوزی‌های اخیر در این منطقه گفت:: نگذاشتیم آتش به حیات وحش منطقه حفاظت شده قراویز برسد.
کد خبر: ۷۵۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹ 15 June 2019

محبت جمالی نیا در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت:از ساعت ۱۶:۳۰ روز پنج شنبه درگیر آتش سوزی‌های حوزه قصر شیرین بودیم و با توجه به تند باد‌های موجود، امکانات و تجهیزات قصر شیرین بیم آن می‌رفت که آتش به منطقه حفاظت شده قراویز برسد که در آن صورت حداقل ۲ هزار راس آهو و سایر جانداران این منطقه از بین رفته و خسارت‌های جبران ناپذیری به بار می‌آمد.

وی با اشاره به مدیریت بحران طی ۴ ساعت و استفاده از کمترین تجهیزات آتش ران گفت:با ایجاد خط تنسیق و استفاده از گاوآهن، لودر و... مشارکت مردم و نیرو‌های نظامی به خصوص ارتش توانستیم حریق را در کمترین زمان و کمترین حد فاصل ممکن به حوزه حفاظت شده مدیریت کنیم و خدا را شکر نگذاشتیم خسارتی به حوزه حیات وحش مشترک دو شهرستان وارد شود.

جمالی نیا در ادامه با اشاره به مشکل آتش زدن جار و پس چرا در مناطق گرمسیری و پخش شدن فیلم این آتش سوزی‌ها در فضای مجازی گفت:علی رغم اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، زارعین به دنبال شروع کشت پاییزه هستند که همین یکی از عوامل آتش سوزی هاست و در برخی موارد هم سهل انگاری افراد گزارش شده.

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد: آتش زدن جار و پس جار جرم بوده و قطعا جهاد کشاورزی باید برخورد کند، اما تا به حال هیچ گونه گزارشی از دستگاه‌های قضایی و انتظامی مبنی بر معرفی فردی یا افرادی با هدف مشخص به عنوان عامل آتش سوزی نداشته ایم.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در پایان با اشاره به تجهیزات و پتانسیل خوب این شهرستان و مشارکت مردم در اطفا حریق و داشتن کمترین خسارت ممکن در منطقه گفت:مردم همواره در تمامی امور همراه بوده و هستند و جا دارد از این مردم شریف تشکر کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار