گزارش اختصاصی تابناک :
گل های زیبای نیلوفر به دلیل تقدسی که دارند ، دارای جایگاه ویژه ای در بین سایر گل هاست که زیباترین مجموعه آن را در سراب نیلوفر کرمانشاه می‌ توان به نظاره نشست، نیلوفر مظهر صلح و صفا و هدیه ای شاهانه جهت پیشکشی برای شرفیاب شدن است اما این روزها حال خوبی ندارد.
کد خبر: ۷۵۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 15 June 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک، سراب نیلوفر به عنوان یکی از سراب های پربازدید کرمانشاه در روستای کوچکی به همین نام واقع شده است، این دریاچه کوچک در حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه و در ابتدای منطقه سنجابی در دامنه کوه کماجار واقع شده که مملو از گل‌ های نیلوفر آبی ست که در فصول گرم سال غنچه‌ ها و برگ‌ های آن سر از آب برآورده و قسمت زیادی از آن را می‌پوشاند.

گل های زیبای نیلوفر به دلیل تقدسی که دارند ، دارای جایگاه ویژه ای در بین سایر گل هاست که زیباترین مجموعه آن را در سراب نیلوفر کرمانشاه می‌ توان به نظاره نشست، نیلوفر مظهر صلح و صفا و هدیه ای شاهانه جهت پیشکشی برای شرفیاب شدن است.

این زیبایی ها و طبیعت بکر، باعث شده که سراب نیلوفر به محل خوبی برای استراحت و تفریح تبدیل شود که در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری از نقاط دور و نزدیک است، لذا از این‌ رو وجود زیر ساخت‌های مناسب و درست برای جذب گردشگر، رونق و پویایی هرچه بیشتر منطقه امری لازم و ضروری است.

برای ورود خودرو به محوطه سراب ، مانند سایر پارکینگها قبض صادر و وجهی دریافت میشود که طبق مندرجات درون قبض، این مبلغ برای استفاده از تمام امکانات سراب است اما گزارش های تصویری ارسالی مردم و حضور میدانی خبرنگار تابناک در این محل حاکی از این است که نه تنها امکانات رفاهی در مجموعه وجود ندارد، بلکه شاهد وضعیت نابسامان بهداشت محیط ، تلنبار شدن زباله ها ، سرویس های بهداشتی نامناسب ، شنا در حریم خانواده ها، چمن های زرد و... هستیم.

خبرنگار تابناک جهت پیگیری این موضوع، با مدیر شرکت توسعه و گردشگری در این خصوص گفتگو کرد.

سپهری در اظهاراتی تأمل برانگیز با رد اظهارات صورت گرفته ، اخبار و اطلاعات را غیر واقعی دانست و گفت : امروز من در سراب نیلوفر بودم و با حضور دوستداران محیط زیست به مناسبت هفته محیط زیست مجموعه را پاکسازی کردیم.

وی گفت : شركت توسعه گردشگری استان قبل از عيد مجموعه رو تحويل گرفته و تا جایی كه بارندگی و ازدحام جمعيت اجازه داده، بازسازی و بهسازی انجام شده و تكميل آن نياز به زمان مناسب دارد.

به گزارش خبرگزاری تابناک، این اظهارات مدیر شرکت توسعه گردشگری درحالی صورت می‌گیرد که مشاهدات عینی خبرنگار تابناک، تصاویر ارسالی مردمی و گفتگو با گردشگران در این منطقه حکایت از وضعیت نابسامان در سراب نیلوفر دارد که امیدواریم مسؤلین بجای پاک کردن صورت مسئله، بفکر حل مشکلات و معضلات در این منطقه گردشگری و رونق آن باشند.

گزارشی از طاهره سعدی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار