خلیل حیدری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل گمرک استان کرمانشاه با حضور در دفتر خبرگزاری تابناک کرمانشاه از الکترونیکی شدن کامل گمرکات استان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 16 June 2019

خلیل حیدری گفت:گمرک استان در ۵ مرز فعال بوده که دو مرز رسمی و یک مرز هوایی است که مرز سومار نیز به زودی رسمی می‌شود، گمرک یه سازمان نظارتی است و در حوزه تجارت، گمرک ناظر دولت در قرداد‌ها است.

وی با اشاره به اینکه کالای قاچاق در سطح شهر به راحتی دیده می‌شود گفت:نود درصد تجارت مرزی بر عهده گمرک است و برای کنترل قاچاق ما به هماهنگی همه بخش‌های اجرایی و بیرون سازمانی نیاز داریم.

حیدری با تاکید بر اینکه در سال گذشته قاچاق به شدت کاهش یافته گفت: گرانی‌های اخیر علت این موضوع است.

ایشان با اشاره به اینکه حوزه کاری ما کالا‌هایی است که از مرز قانونی وارد کشور می‌شوند گفت:ما در استان کار گروه‌های متعددی داریم که یکی از این کارگروه‌ها، ستاد مبارزه با قاچاق است و گمرک یکی از اعضای فعال در این بخش است، گمرک در گذشته در بحث کوله بری حضور نداشت، اما در سال‌های اخیر طبق دستورالعمل‌های صادر شده در این بخش حضور دارد.

حیدری تاکید کرد: گمرک ایران هزینه‌ای بابت خروج خودرو‌های شخصی در ایام اربعین دریافت نمیکند و اگر هزینه‌ای بابت خروج پرداخت می‌شود توسط گمرک عراق اخذ می‌شود.

مدیرکل گمرک با اشاره به اینکه سیستم گمرک الکترونیکی است گفت:ممکن است کسی خودش نتواند وارد سیستم شود و هزینه‌ای از این جهت به کارگزار پرداخت کند.

حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: گمرک پیشرو در عرصه تعاملات و نشست با کشور‌های همسایه است، تجارت ما در گذشته بر اساس ریل گذاری درستی صورت نگرفته و تعاملات ما به صورت دیداری بوده و در حال حاضر به سمت تجارت الکترونیک در حرکت هستیم.

وی در خصوص نقش گمرک بازارچه‌های مرزی گفت:نود در صد تجارت مرزی بر عهده گمرک است، در مرز‌های استان دومیلیارد و نهصد و هفت میلیون دلار تجارت و نهصد میلیون دلار هم صادرات گاز داشته ایم و برای ارتقا مرز‌ها باید زیر ساخت‌ها اصلاح شود، سازمان راهداری مسئول این زیر ساخت هاست که برای ارتقا زیر ساخت‌ها هزینه‌ای نمی‌کند، در مرز خسروی بهترین زیرساخت مسافری را داریم و در مرز پرویز خان با هزینه از بودجه داخلی گمرک زیر ساخت‌ها را تا حدودی اصلاح کرده ایم.

حیدری در ادامه افزود: گمرک کرمانشاه کاملا الکترونیکی است و بدون کاغذ بازی فعالیت می‌کند، چندین دستگاه ایکس ری پیشرفته در مرز‌های ما وجود دارد و در سال گذشته ۷۵ میلیون دلار از طریق مرز‌ها واردات داشته ایم که بخشی از واردات از مرز‌های دیگر خارج شده اند.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه در پایان گفت:گمرک به عنوان سازمان مجری، دستور العمل‌های صادره دولت است، دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های تجاری را سازمان توسعه تجارت بررسی و به دولت برای تصویب ارجاع می‌شود و دولت هم به وزارت دارایی و گمرک برای اجرا اعلام می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار