فرشته اکبری در گفتگو با تابناک:
رئیس بهزیستی شهرستان اسلام آباد غرب از سنجش غربالگری شنوایی سنجی برای تمام نوزادان از بدو تولد در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 17 June 2019

فرشته اکبری در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت:در سه ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۴۳۰ کودک با دستگاه شنوایی سنجی (aabr-oae) توسط کارشناس شنوایی سنجی مورد معاینه قرار گرفته و تعداد چهار کودک جهت تست شنوایی سنجی مجدد به مرکز درمانی ارجاع و در این سه ماه هیچ نوزاد کم شنوایی در اسلام آباد غرب مشاهده نشده است.

وی افزود:مرکز شنوایی سنجی آوای هستی به صورت قراردادی با بهزیستی جهت تست شنوایی سنجی همکاری دارد و برای نوزادان تازه متولد شده در هفته اول بعد از تولد به منظور پیشگیری از کاهش معلولیت همکاری و در بیمارستان مستقر است و عمل تست غربالگری را انجام میدهد و اگر لازم باشد بعد از تست اولیه به مطب مراجعه و ادامه تست‌ها را انجام می‌دهند.

اکبری درخصوص اقدامات بهزیستی در هفته اول بعد از تولد برای این نوزادان گفت:بعد از انجام تست، اگر نیاز به ارجاع باشد، به مراکز دیگر معرفی و تست‌های پیشرفته‌تر انجام می‌گیرد

ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: طرح غربالگری شنوایی سنجی از سال ۹۲ با حمایت بهزیستی آغاز و این طرح در پیشبرد و شناسایی بیماری ناشنوایی ۱۰۰ درصد موفق بوده، چون تمام نوزادان به دنیا آمده مورد تست قرار می‌گیرند و در صدد آن هستیم که نوزادی بدون معاینه غربالگری شنوایی سنجی نداشته باشیم.

اکبری درخصوص دستگاه غربالگری شنوایی سنجی گفت:خطای این دستگاه بسیار کم است و تقریبا با درصد بالایی اگر مشکلی باشد پیش بینی و شناسایی می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان اسلام آباد غرب در پایان هدف پس از اجرای این طرح را اینگونه عنوان کرد: هدف کلی کاهش شنوایی سنجی و معلولیت در بین نوزادان و ارائه خدمات بهزیستی به کسانی که مشکل شنوایی دارند شامل سمعک، عمل جراحی و ... را مورد حمایت قرار داده و همچنین بهزیستی برای کاهش درمان در حوزه پیشگیری وارد این مرحله شده و این گونه با هزینه‌های کمتر در سنین کودکی بیماری شناسایی و درمان می‌شوند در حالی که در سنین بالاتر هزینه‌ها بیشتر و شناسایی بیماری مشکل‌تر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار