استاندار کرمانشاه تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها با کمک همه احزاب و گروه‌های سیاسی، مذهبی و عملی را مهم دانست.
کد خبر: ۷۵۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 20 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، مهندس بازوند استاندار کرمانشاه امروز در نشست معان سیاسی کشور با معتدمین، نخبگان و بر گزیدگان استان گفت: این جمع حاضر در دو جهت می‌تواند تجلی وحدت و انسجام استان باشد، ما شاهد حضور تمام احزاب، گروه‌های سیاسی، سمن‌ها و شورا‌های اسلامی استان که ترکیبی از جامعه اهل حق، اهل سنت و شیعه هستیم و این نماد وحدت استان و ظرفیت بزرگی است.

وی افزود: با توجه به این وحدت از همه احزاب، اصلاح طلب، اصولگرا، شیعه، سنی، اهل حق و همه عزیزان برای آبادانی، پیشرفت و توسعه استان درخواست می‌کنیم، مشارکت کنند و با تلاش موانع بر سر راه توسعه و پیشرفت را برداریم و این خدمت بزرگی برای استان است.

بازوند در ادامه خاطرنشان کرد: سه ماهه ابتدای سال ۹۸ با توجه به بحران سیل و تحریم‌ها بسیار سخت گذشت، دولت در بحران سیل با تامین ۳۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان در شرایطی که تأمین اعتبار با وجود تحریم‌ها بسیار دشوار است روبه رو شد، آمریکا در این شرایط با شناسایی منابع مالی ما، آن‌ها را ازبین می‌برد و این یک جنگ اقتصادی تمام عیار است، گذر از این دوران خطیر نیازمند مقاومت ساختار دولت، حکومت و مردم است.

وی با اشاره به اینکه تفویض اختیار در شرایط کنونی لازم نمی‌باشد گفت:تمرکز قدرت مدیران در تهران ضرورت ندارد و این تمرکز قدرت باعث کند پیش رفتن کار‌ها و برنامه‌ها می‌شود.

ایشان تصریح کرد: در این شرایط برای تسهیل در امور گمرکی و تجاری باید آئین نامه‌های اقتصادی برای تبادلات کالا‌های اقتصادی، قوانین گمرک و قوانین مرزبانی اصلاح شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره بر اینکه در سال ۹۸ باید تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم گفت:در ۸ سال جنگ تحمیلی، قدرت توسعه از استان گرفته شده و به نگاه ویژه مسؤلین ملی نیازمند است، مانند نگاه ویژه به موضوع زلزله که ۳۶ ساعت بعد از زلزله توانستیم ابلاغ اعتبار به مردم بدهیم، در سیل نیز ما فقط اطلاع رسان بودیم و مردم سیل را مدیریت کردند.

وی تاکید کرد: سال ۹۸ را سالی همراه با رویداد‌های مختلفی برای کرمانشاه تعریف کردیم و ما نباید منتظر اعتبار دولت باشیم، باید از این همایش‌های سرمایه گذاری و دعوت از سرمایه گذاری‌های بزرگ و حجم نقدینگی هزار و هشتصد میلیار تومانی در اقتصاد کمک بگیریم، سرمایه جریان سیالی است که باید موانع پیش رویش برداشته شود.

بازوند در ادامه افزود: در حوزه گردشگری با پیگیری‌های یک سال و نیمه توانستیم میزبانی کنفرانس بین المللی توریست و گردشگری روستایی در سال ۲۰۲۰ را به کرمانشاه بیاوریم، کرمانشاه یکی از ثروتمندترین استان هاست که می‌توان این فرصت و ثروت را معرفی کرد، همچنین جشنواره انیمیشن فرصت مناسبی برای این مهم است.

استاندار کرمانشاه در پایان با تأکید بر اینکه نگرانی همه مردم و ما بیکاری است گفت:بیکاری، یک زلزله ۷.۳ ریشتری دیگر است که ما یک سند ۴ ساله برای کاهش نرخ بیکاری را تنظیم کرده ایم که در سال ۹۷ بسیار کار آمد بود و یک سند دیگر نیز تنظیم کرده ایم که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار