سید قاسم جاسمی در گفتگو با تابناک:
نماینده مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با سرگونی پهباد آمریکایی در مرز‌های ایران گفت: حضور آمریکایی‌ها در منطقه نقص مقررات بین المللی است.
کد خبر: ۷۵۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 22 June 2019

سید قاسم جاسمی در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: باید از آمریکایی‌ها پرسید این پهباد در منطقه خلیج فارس و در خاک‌های سرزمینی ما چه می‌کرده و حضور آمریکایی‌ها در منطقه به چه دلیل است؟ چراکه این حضور مغایر قوانین بین المللی است.

وی افزود: براساس منشور بین الملل اگر کشوری جهت اقدامات خرابکارانه به کشور دیگری نیرو بفرستد، کشور دوم می‌تواند آن‌ها را تعقیب و در خاک کشور ثالث از بین ببرد.

عضو کمسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: بر اساس این قوانین، جمهوری اسلامی ایران، این آمادگی را داشته و به کشور‌های حامی آمریکا در منطقه نیز اخطار داده، هر گونه عمل خلاف قانون و تحریک آمیز در منطقه با اقدام متقابل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی روبه رو خواهد شد.

نماینده مردم کرمانشاه در ادامه افزود: ما از سیستم و پدافند دفاعی کاملا بومی برخوردایم و برای مقابله با این اقدامات از دیر باز آماده بوده ایم، و می‌توانیم فوق مدرن‌تر از پهباد جاسوسی که مورد اصابت قرار گرفته را هدف قرار دهیم.

جاسمی با تاکید بر قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران، نیرو‌های مسلح و سیستم پدافند هوایی گفت: ایران در مقابل اقدامات غیرقانونی کشوری مثل آمریکا می‌ایستد و به گفته مقام معظم رهبری دوران بزن درو تمام شده است و هرگونه اقدام آمریکا با یک عکس العمل قاطع از سوی ما همراه است.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به اظهار نظر‌های شتابزده ترامپ مبنی بر حمله نظامی به مواضع ایران در خلیج فارس اظهار کرد : آمریکا غلط کرد، هیچ اقدامی نمی‌تواند انجام دهد و هدف آمریکا جنگ روانی است، ما آمادگی کامل برای مقابله با آمریکا را داریم و مانند کشور‌های حامی آمریکا در منطقه، ضعیف و ذلیل نیستیم که با تهدید، از مواضع خود عقب نشینی کنیم و به شغال باج نخواهیم داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار