اپلیکیشنی با کاربرد «تشخیص زانوی پرانتزی» توسط دانشجوی دانشگاه صنعتی کرمانشاه طراحی و تولید شد.
کد خبر: ۷۵۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲ 23 June 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از دانشگاه صنعتی کرمانشاه، در راستای تشخیص درست و به موقع مشکلات حرکتی در افراد که یکی از آن‌ها کمانی شدن پاها یا به اصطلاح «پای پرانتزی» است و کمک به بهبود آن‌ها در مؤثرترین زمان ممکن، اپلیکیشنی با کاربرد «تشخیص زانوی پرانتزی» توسط دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی کرمانشاه طراحی و تولید شد.

ایده طراحی و تولید این اپلیکیشن توسط «حسین‌ پار»، مسؤول تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه ارائه شد و پس از مطالعات و بررسی‌های انجام گرفته طراحی اپلیکیشن کاربردی تشخیص پای پرانتزی توسط «سیدوفا بارخدا»، عضو هیأت علمی گروه آموزشی مهندسی کامپیوتر این دانشگاه به عنوان موضوع پایان‌نامه کارشناسی در دستور کار قرار گرفت و با نظارت وی، توسط «محیا ناصری» دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر این دانشگاه طراحی و تولید شد.

این اپلیکیشن تحت سیستم عامل اندروید بوده و در آن با توجه به قابلیت استفاده از دوربین گوشی و تکنیک‌های پردازش تصویر، می‌توان محل زانوها و کندایل داخلی را تشخیص داده و فاصله بین آن‌ها را محاسبه کرد.

در این محاسبات، فاصله دوربین از شخص در نظر گرفته شده و همچنین نوع بیماری با توجه به سن و جنسیت افراد اعلام می‌شود، همچنین در این اپلیکیشن انواع حرکات اصلاحی برای هر بیمار با توجه به شدت پرانتزی بودن پاها پیشنهاد خواهد شد.

با این اختراع، می‌توان امیدوار بود با بکارگیری آن در مدارس توسط معلمان و یا در خانه‌ها توسط والدین، به موقع بیماری ده‌ها هزار کودک تشخیص داده شده و نسبت به رفع آن اقدام صورت گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار