هدایت حاتمی در گفتگو با تابناک:
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از احتمال کاهش سه درصدی نرخ بیکاری با ایجاد بیش از ۲۰ هزار شغل خالص تا پایان سال در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ 23 June 2019

هدایت حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت:یکی از نیاز‌های جدی استان کرمانشاه، شکل گیری سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف است، شهر کرمانشاه به عنوان یک کلان شهر با توجه به اینکه زمینه‌های خوبی برای توسعه سرمایه گذاری دارد، نیازمند توجه بیشتر است.

وی افزود: سال گذشته یک همایش عام در رابطه با پتانسیل‌های کل استان در تهران برگزار شد که شروع خوبی بود و امسال بنا داریم حداقل چهار همایش تخصصی در سطح استان برگزار کنیم.

حاتمی خاطرنشان کرد: از جمله موضوعات تخصصی میتوان به حوزه مدیریت شهری، خدمات شهری، گردشگری، توسعه صنایع مرتبط با برق و تجهیزات برق، آب و حوزه کشاورزی اشاره کرد و ما پروژه‌های از قبل تعریف شده‌ای را در حوزه سازمان سرمایه گذاری شهرداری داریم، همچون پروژه‌های شهربازی لب آب، چم بشیر، سراب قنبر، توسعه هتل‌های شهر کرمانشاه، پل‌های عابر و پارکینگ‌های طبقاتی پروژه‌هایی هستند که مورد توجه سرمایه گذاران هستند.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: از اولویت‌های اساسی ما این است که کرمانشاه به عنوان بزرگترین شهر غرب کشور بتواند زمینه‌های ارائه خدمات را فراهم کند و بایستی همه موضوعات و زنجیره‌های ارزش را در بخش صنعت کشاورزی خدمات باهم ببینیم.

وی در ادامه تأکید کرد: حداقل ده پروژه در سازمان سرمایه گذاری شهرداری را نهایی شده که امید است به انعقاد تفاهم نامه و نهایت‌ها عقد قرار داد برسد، قطعا پروژه‌هایی وجود دارد که بتواند ایجاد اشتغال کرده و زمینه‌های اشتغال بعدی را به وجود بیاورد، ما امسال بنا داریم سه درصد نرخ بیکاری را کاهش دهیم که در این زمینه یک برنامه طراحی شده را در تمام بخش‌های اقتصادی داریم.

حاتمی در ادامه بیان داشت: نفس سرمایه گذاری از همه چیز مهم‌تر است و در حال حاضر شرکت کرپ ناز یک ماه است به دنبال نیروی کاری خوب می‌گردد که این نشان می‌دهد اگر نیروی ماهر یک سرمایه گذار تأمین شود، وی جای دیگری نمی‌رود، اقتصاد یک مقوله پویاست، همچمین که شغل ایجاد میشود، شغل‌هایی هم ریزش پیدا می‌کنند، امسال ما باید تلاش کنیم ۶۰ هزار شغل ایجاد کنیم و احتمال ریزش ۴۰ هزار شغل رو هم در نظر بگیریم، بعد از این ایجاد و ریزش یا افزایش و کاهش، ۲۰ هزار شغل خالص جدید در پایان سال داشته باشیم و آنوقت خواهیم توانست نرخ بیکاری را سه درصد کاهش دهیم.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در پایان افزود: ما امسال مصمم هستیم که کرمانشاه را از مرحله رتبه یک بودن بیکاری عبور دهیم که نیازمند همت، اراده و برنامه ریزی هوشمندانه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار