بازرس کل قضایی استان کرمانشاه گفت::برنامه تحولی و ابلاغ آیین نامه اصلاحی جدید سازمان بازرسی با محوریت حقوق عامه، مبارزه با فساد و اجرای عدالت صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۵۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲ 23 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، محمد جهانیان بازرس کل قضایی استان در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن جلسات سازمان بازرسی استان برگزار شد گفت:آیین نامه جدید سازمان که اصلاح و باتغییرات جدید به امضای رییس قوه قضاییه رسیده در تاریخ ۲۵ خرداد ابلاغ شده است و حاوی یک سری اصلاحات و اقدامات برای ارائه راه کار و خدمات در راستای انجام وظایف سازمان، مبارزه بافساد و حسن اجرای صحیح قوانین است.

وی خاطر نشان کرد:درسال ۹۷این سازمان ۳۴ برنامه مصوب داشته و با ۶برنامه پیشنهادی دیگر در مجموع به ۴۰ برنامه رسیدگی کرده است.

 بازرس کل قضایی استان کرمانشاه  اظهار داشت:ابلاغ۹۱ فقره گزارش اصلاحی به دستگاه ها ، ۱۷۶ فقره گزارش اختصاصی و مجموعا ۲۶۸ فقره گزارش اختصاصی و تخلفاتی ابلاغ شده است همچنین ۵۲۰ مورد پیشنهادات ،تذکرات ، توصیه ها و گزارشات اصلاحی رسیدگی و ۳۷۴ نفر نیز به مراجع قضایی و انضباطی معرفی شدند.

جهانیان تصریح کرد:به تخلف اداری ۳۱۴ نفر که ۱۴۰ مورد آن در سطح مدیران بوده است رسیدگی و در مجموع۴۱فقره محکومیت مواصل و۶۰ نفر به دادسرا ارجاع شده است که از این شصت نفر، سی نفر از مدیران بوده اند.

به گفته این مسئول،۱۶۶فقره گزارش اثر بخش در سطح دستگاه ها که به تعاقب پیشگیری از وقوع جرم اتفاق افتاده و ۲۰فقره نامه هشداری نیر ارسال شده است.

وی افزود :سامانه۱۳۶ ثبت شکایت و بازرسی در استان آماده شنیدن شکایات مردم است . گفتنی است استان کرمانشاه جزء30 درصد اول استانهایی است که از این طریق شکایات انها ثبت می شود.

بازرس کل قضایی استان ابراز داشت:از ۱۶۴۵ فقره گزارش سال ۹۷ از طریق بازرسی دستگاه ثبت شده هزارو سیصدو شصت و هفت مورد تعیین تکلیف و ۲۸۸ مورد باقی مانده است.

وی  گفت:مهمترین کار سازمان بازرسی در بحث وظایف قانونی که برعهده سازمان است اجرای برنامه بازرسی های مستمر است . در سازمان ۳۵ برنامه مصوب داریم به علاوه بازرسی فوق العاده در حوزه سیل و اتفاقاتی که به سیل مربوط میشود همچنین چندفقره پیشنهاد دادیم که به ۳۹برنامه مستمر برسد ، فعلا ۶برنامه خارج شده و ۸برنامه در حال اجراست.

ایشان در ادامه اظهار داشت:در سال 97 هفتاد وهفت فقره پرونده موردی تمام شده داریم که در سه ماهه اول امسال ۳۷۴مورد ثبت شکایت شده و۱۷۴مورد اعلانات و ۲۵۰مورد شکایات است.

جهانیان در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و در خصوص بازرسی واگذاری پرونده پالایشگاه تصریح کرد : ما در خصوص آنچه مربوط به پالایشگاه بود مکاتبات ، تحقیقات و بررسی ها را جمع بندی و رصد و به سازمان اعلام کردیم و سازمان ها،وزارت خانه های مرتبط هم بررسی کرده و این پرونده کماکان در دست اقدام است.


وی در خصوص برنامه های در دست اجرای سازمان هم افزود : حضور این سازمان در بخش ستاد تسهیل ، ستاد اشتغال استان ، معاونت اقتصادی در خصوص پروژه ها ، سرمایه گذاری ها ،بحث واگذاری تسهیلات به زلزله و سیل زدگان فعال است ومستمر درگیر هستیم. همچنین در مقطع انتخابات، هرجا که در سیستم بازرسی بودیم جلسات متعددی با مدیران دستگاه ها داشتیم ،نامه های هشداری نسبت به عدم استفاده از امکانات دولتی و حتی سالنها مطرح ،و مواردی هم حتی در سطح مدیران برخورد شد.


بازرس کل قضایی استان در خصوص موضوع تجویز انحصار برخی تجهیزات پزشکی با برندهای خاص از مکان های خاص توسط برخی پزشکان هم اینگونه پاسخ داد : در بحث تجهیزات پزشکی ، شرکتهای خصوصی و وابستگان آنها ، گزارشاتی به ما واصل شده بررسی ها صورت گرفته و ضرورت یک برنامه بازرسی در حوزه تجهیزات پزشکی مد نظر قرارگرفته و برنامه های طراحی شده از مهر اجرا خواهد شد ، اخطارهای لازم هم در خصوص دستگاه های کارت خوان داده شده ، فرصت سه ماهه،به پزشکان و داروخانه ها داده شد تا نسبت به نصب و تعمیر دستگاه ها اقدام کنند.


جهانیان با عنوان این مطلب که ۵۴ مورد از مناقصه های دولتی ابطال شده اند اظهار کرد : ما با نظارت بر مقوله معاملات و مناقصه ها و مزایده ها، اسناد را بررسی کرده و ورود میکنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار