استاندار کرمانشاه گفت:بحران زلزله سبب جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری و نیز کاهش ۲/۵ درصدی آن ذر استان شد .
کد خبر: ۷۵۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲ 24 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک ، هوشنگ بازوند استاندار در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و مدیران کل در استانداری برگزار شد افزود:یکی از چالش های بزرگ در توسعه استان ، بیکاری است به طوریکه در سال ۹۶ و نیز سنوات گذشته نرخ بیکاری افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به اقدامات انجام شده در قالب ۷ برنامه یک ساله در سال گذشته ، و وقوع زلزله ، سیل و درگیر بودن مبالغی حدود ۴۷۰۰ تا ۵۰۰۰ میلیارد تومان باعث بهبوداشتغال استان شد به طوریکه  استان به جایگاه دوم لیست بیکاری کشور تنزل یافت .

استاندار کرمانشاه اظهار داشت:تمامی مبالغ دریافتی از دولت به طور مستقیم به اشتغال مردم استان اختصاص نیافته و افرادی نیز درطول زلزله از سایر شهرها به کرمانشاه خدمات داده اند را نیز شامل می شود.

بازوند تصریح کرد: در سال ۹۷  میانگین بیکاری درکشور افزایش یافت ولی با توجه به ورودی ۷۵۰۰نفره ی نیرو کار در سال و نیز ریزش موجود در ردیف های شغلی با پیشبرد برنامه های ۹۸ حدود ۲۰ الی ۲۱ هزار اشتغال خالص یا ۳۵ الی ۳۶ هزار اشتغال ناخالص خواهیم داشت.

وی با اشاره به تحقق شعار رونق تولید در سال ۹۸ ابراز داشت: سند رونق تولید توسط اتاق بازرگانی تدوین ومراحل به روز رسانی آن توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  انجام شده و فردا ابلاغ خواهد شد ‌.

به گفته استاندار ، بانک ها و بخش خصوصی نقش به سزایی خواهند داشت بطوریکه پس از اجرای برنامه های ذکر شده در پایان سال ۹۸ کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری را خواهیم داشت.


استاندار در پایان خواستار مساعدت ویژه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ، دکتر امید ، از سهم ۳۰ درصدی متمرکز ملی شد.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار