مسئول بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به اینکه امسال، گروه‌های فرهنگی ما سازمان یافته‌تر و با ابعاد کار گسترده‌تری در نقاط هدف فعالیت خواهند کرد گفت: هر ساله معمولا تعداد دو الی دو هزار و 500 نفر روز اعزام گروه‌های جهادی طی فصل تابستان انجام می‌گیرد و امسال یکی دیگر از برنامه‌های مهم در دست اجرای ما، اعزام این گروه‌ها به مناطق محروم و آسیب پذیر حاشیه شهرهای استان است.
کد خبر: ۷۵۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۳ 30 June 2019

سید امیر سادات‌کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی مازندران اظهار کرد: امسال هم مثل سنوات گذشته، برنامه‌های جهادی سر جای خودش است و تقریبا هر ساله بین 50 تا 60 گروه جهادی دانشجویی طی سال و گاه برخی گروه‌ها طی چند مرحله به مناطق گوناگون استان و کشور اعزام می‌کنیم.

وی افزود: امسال به خاطر موضوعیت سیل در مازندران و اینکه ساخت چند خانه بر عهده بسیج دانشجویی استان قرار گرفته است، تمرکز عمده ما برای ساخت چهار واحد مسکونی در شهرهای ساری و سیمرغ است و در کنار این رسالت، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم نیز در حال انجام است.

مسئول بسیج دانشجویی استان مازندران خاطرنشان کرد: امسال، گروه‌های فرهنگی ما سازمان یافته‌تر و با ابعاد کار گسترده‌تری در نقاط هدف فعالیت خواهند کرد و گروه‌های عمرانی ما نیز تمرکزشان روی مناطق سیل زده و محروم معطوف است.

سادات‌کرمی ادامه داد: هر ساله معمولا تعداد دو الی دو هزار و 500 نفر روز اعزام گروه‌های جهادی طی فصل تابستان انجام می‌گیرد و امسال یکی دیگر از برنامه‌های مهم در دست اجرای ما، اعزام این گروه‌ها به مناطق محروم و آسیب پذیر حاشیه شهرهای استان است.

وی بیان کرد: البته جدا از فعالیت‌های دورن استانی، چندین گروه‌ جهادی دانشجویی مازندران در بیرون از استان مشغول فعالیت هستند و گروه علمدار که یکی از گروه‌های جهادی معروف مازندران در سطح کشور است در استان خوزستان در حال فعالیت است و یکی دیگر از گروه‌های جهادی ما از شهرستان بابل از ابتدای سال در چندین روستای محروم بلوچستان استقرار یافته‌اند و در حال ساخت یک مدرسه، چند کارگاه خیاطی و فضای ورزشی هستند و تا پایان تابستان نیز در این مناطق فعالیت خواهند داشت.

مسئول بسیج دانشجویی استان مازندران در پاسخ به این سوال که در کنار تمام خدماتی که گروه‌های جهادی با روحیه بسیجی و مخلصانه در حال انجام هستند، با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که رفع آن به تسریع و گسترش فعالیت این گروه‌ها کمک خواهد کرد؛ تصریح کرد: در این رابطه دو حالت وجود دارد؛ یک حالت مربوط به گروه‌هایی است که همراهی مسئولان با آن‌ها است و حضور و همراهی مسئولان در این اردوها و نگاه ویژه آنان به این گروه‌های دانشگاهی و جهادی یک فرصت فوق العاده برای آبادانی است.

سادات کرمی اضافه کرد: حالت دوم مربوط به گروه‌هایی است که همه با آنان همراهند جز مسئولان اصلی از فرماندار گرفته تا دهیاران که متاسفانه به این گروه‌ها به عنوان یک فرصت نگاه نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از مسئولان به این گروه‌های جهادی به عنوان یک فرصت و ظرفیت بالقوه که می‌بایست از آن بهره ببرند نگاه نمی‌کنند و بزرگ‌ترین مشکل در این فضا آن است که باید استفاده از گروه‌های جهادی به یک فرصت تبدیل شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان مازندران متذکر شد: گروه‌های جهادی استفاده از نیروهای جوان، متخصص و با انگیزه‌ای است که می‌تواند انجام خیلی از کارها را بدون هزینه و با بسیج کردن نیروهای مردمی به سرانجام برساند و بسیاری از کارهای عمرانی را در مناطق محروم به مرحله اجرا و عملیاتی برساند و این یک فرصت طلایی برای مسئولان است که باید حداکثر بهره را از آن ببرند.

سادات کرمی یکی از اقدامات قابل اجرا که می‌تواند به عنوان یک خلأ در این فضا از آن نام برد و نقش بسزایی در پویا شدن و افزایش انگیزه و تحرک گروه‌های جهادی خواهد داشت را حضور مستمر مسئولان در گروه‌های جهادی برشمرد و یادآور شد: چند تا از مسئولان شهری و استانی از گروه‌های جهادی بازدید می‌کنند و کمک می‌کنند تا مشکلی مرتفع شود؟ چند تا از مسئولان وارد گود می‌شوند و خود، گره‌ای را باز می‌کنند؟

وی عنوان کرد: اگر مسئولان با این گروه‌های جهادی همراه شوند و در کنار فعالیت این گروه‌ها با حضور و بازدید نزدیک از این گروه‌ها حتی به اندازه یک خدا قوت به آنان دلگرمی دهند و در صدد رفع مشکلات پیش روی آنان برآیند؛ بی شک بسیاری از امور با شتاب، وسعت و ثمره چند برابر فعلی به پیش خواهد رفت.

محسن حق‌پرست مدیر جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی مازندران نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: پیش بینی ما برای تابستان امسال، اعزام حداقل دو هزار دانشجو در قالب گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده و محروم است.

وی افزود: اولویت اول ما طی تابستان امسال اعزام به مناطق سیل زده و ساخت خانه‌های جدید است و اولویت بعدی ما فعالیت‌های اجتماعی نظیر صدمات مواد مخدر و اعتیاد، طلاق، آسیب های فرهنگی و غیره است.

مدیر جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی مازندران خاطرنشان کرد: امسال با محوریت فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی، ترویج فرهنگ کار و تلاش و گسترش بنگاه‌های زودبازده در مناطق محروم حاضر خواهیم شد.

حق‌پرست عنوان کرد: گروه‌های جهادی در قالب کارگروه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشت و درمان، کشاورزی، داپزشکی و غیره سازماندهی می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از حمایت و همراهی مسئولان استانی و شهری رضایت دارید؛ گفت: اکثر دستگاه‌های استان برای آبادانی مناطق محروم، تعریف برنامه دارند اما متاسفانه آن طور که باید و شاید از گروه‌های جهادی پشتیبانی نمی‌کنند.

مدیر جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی مازندران تصریح کرد: دستورالعملی از دفتر ریاست جمهوری مبنی بر تشکیل ستاد پشتیبانی از گروه‌های جهادی به استانداری‌ها ابلاغ شده است اما متاسفانه تاکنون حتی یک جلسه نیز در استان مازندران تشکیل نشده است.

حق پرست یادآور شد: از آن‌جا که این دستورالعمل در راستای تسهیل فعالیت گروه‌های جهادی است بسیار حائز اهمیت است که انجام درست این دستورالعمل، استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران را برای حمایت از گروه‌های جهادی حاضر در مناطق کم برخوردار و محروم، پای کار خواهد آورد که امیدواریم در استان مازندران نیز عملیاتی شود.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار